home سمساری تاریخچه تاسیس شرکت دلونگی؟

تاریخچه تاسیس شرکت دلونگی؟

نگاهی به برند دلونگی

گروه دلونگی (به ایتالیایی: De’Longhi S.p.A)، یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی در ایتالیا است که دفتر اصلی آن مستقر در شهر ترویزو ایتالیا است. این شرکت به عنوان یک کارگاه کوچک قطعه ساز صنعتی در سال ۱۲۸۱ خورشیدی، تاسیس شد. و در سال ۱۳۲۹ خورشیدی، به ثبت رسید. این شرکت در ابتدا، یک تولیدکننده عمده گرم کننده‌هاو هواسازهای قابل حمل بود، که بعدها با بسط فعالیت‌های خود، به تولید انواع لوازم خانگی پرداخت.

شرکت دلونگی، در سال ۱۳۸۰ خورشیدی، توانست مالکیت گروه انحصاری کنوود انگلستان، که مورد نزاع صاحبانش بود را بدست آورد، که این امر سبب شد که این شرکت، به کارخانه‌های شرکت کنوود

در آسیا و مخصوصاً چین دسترسی پیدا کند. نتیجه این دسترسی، تولید بسیاری از محصولات این شرکت در چین، با طراحی اصلی بود. شرکت دلونگی، جمعاً با سازماندهی کردن ۱۳ بخش تولیدی و ۳۰ شرکت توزیع کننده بین‌المللی،

محصولات خود را در بیش از ۷۵ کشور جهان، از جمله ایران به فروش می رساند. این شرکت با بیش از ۷۵۰۰ کارمند در سطح بین‌المللی، در سازمان بورس اوراق بهادار میلان (به ایتالیایی: Borsa Italiana)، سهام خود را داد و ستد می‌کند. شرکت دلونگی، موفقیت‌اش را وامدار گسترش مداوم و تفکیک بخش‌های مختلف فعالیت اقتصادی و محصولاتی است که از لحاظ کارایی و طراحی بسیار نوآورانه اند. دلونگی، صدسال پیش به صورت کارگاهی صنعتی پایه‌گذاری شد و در دهه ۱۹۵۰ میلادی، هنگامیکه هنوز عمدتاً تأمین‌کننده قطعات سیستم‌های گرمایشی برای شرکت‌های دیگر بود، به شرکتی کوچک تبدیل شد. دهه ۱۹۷۰، نقطه عطفی در فعالیت این شرکت بود: دلونگی محصولاتی را با نام تجاری خود به بازارعرضه کرد. رادیاتور برقی قابل حمل، نخستین دستگاهی بود که در سال ۱۹۷۵ تولید شد و به خانواده دستگاه‌های گرمایشی برقی خانگی تعلق داشت. از این زمان به بعد، تولید دستگاه‌ها گسترش یافت و هر محصول یک موفقیت به شمار می‌آمد. طیف کاملی از دستگاه‌های گرمایشی بر اساس سنجه‌های دقیق کیفیت تولید شد که با استانداردهای ایمنی سختگیرانه بین المللی مطابق بودند.

 

 

دستگاه‌های کاربردی و نوآورانه دلونگی، جایگاهی منحصر به فرد در بازارهای اروپایی و بازار کشورهای دیگربرای این شرکت ایجاد کرد و در دهه هشتاد، دلونگی وارد بازار ایالات متحده شد. در سال ۱۹۸۵، دلونگی با “اسفورناتوتو” به صحنه لوازم خانگی آمد. نوآوری،‌کیفیت و توجه به نیازهای مشتریان، پیام آور موفقیت زودهنگام محصول و آغازی برای توسعه تولید کالاها و ارایه خدمات شرکت بود.دلونگی در سال ۱۹۸۶، “پینگوینو” را خلق کرد، دستگاه قابل حمل و آماده استفاده تهویه مطبوعی برای تمامی خانه‌های سرتاسر جهان: در کوتاه زمانی، نام “پینگوینو” با تهویه مطبوع گره خورد در سال ۱۹۸۷، “فریجی ملیو” ابداع شد؛ دستگاه سرخ‌کنی که هنوز تنها دستگاهی است. که سبد آن چرخشی است و ۵۰ درصد در مصرف روغن صرفه جویی می‌کند.توسعه تولید کالا و ارایه خدمات و افزایش مداوم تنّوع محصولات، رمز موفقیت دلونگی در بازارهای محلی و افزایش چشمگیر صادرات‌اش بود.این رشد تصاعدی، دلونگی را قادر ساخت تا برنامه خرید شرکت‌هایی را آغاز کند که در زمینه لوازم خانگی فعال بودند:

گرمایش:
سوپر کالور در سال ۱۹۷۹
اجاق‌های مستقل آون‌های توکار و رومیزی
Elba:
در سال ۱۹۸۶، دستگاه‌های گرمایشی فولادی با عملکرد گردش آب، برای سیستم‌های گرمایش مرکزی Radiators : در سال ۱۹۸۶، تهویه مطبوع
Ariagel:
در سال ۱۹۸۷، دستگاه‌های نظافت و مراقبت از سطوح
Vetrella:
در سال ۱۹۸۹، سیستم‌های اتوکشی و دستگاههای غذاساز
Simac micromax: در سال ۱۹۹۵
در سال ۱۹۹۴، “کلیماونتا”، به گروه پیوست، این شرکت در حوزه تولید دستگاه‌های سرمایشی

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در خیابان مرتضوی تهران

و تهویه مطبوع فعال بود و در زمینه تولید آب سرد برای مجتمع‌های صنعتی و شهری فعالیت می‌کرد

و فرصتی در اختیار گروه دلونگی قرار داد تا جایگاه‌اش را از لحاظ فناوری، تنوع محصولات و میزان فروش در بخش تهویه مطبوع پایدار تر نماید. همچنین، شرکت دلونگی شعبه‌هایی در کشورهای عمده اروپایی و غیر اروپایی تأسیس کرد:
آمریکا (۱۹۸۸)، فرانسه (۱۹۹۰)، هلند (۱۹۹۳)، آلمان و ژاپن، دفتر نمایندگی در مسکو (۱۹۹۵) و شانگهای (۱۹۹۶) کانادا (۱۹۹۷) و دفتر نمایندگی در بلژیک (۱۹۹۹) و ایران.
در دهه ۱۹۹۰، گسترش مداوم در زمینه طیف دستگاه‌های پخت و پز و خط تولید دستگاه‌های دیگر نیز صورت گرفت. یکی از پراهمیت‌ترین خطوط تولید، طیف دستگاه‌های مراقبت از سطوح است.
همزمان، به خط تولید دستگاه‌های تهویه‌ مطبوع “پینگوینو”، خط تولید جدیدی اضافه شد: دستگاه‌های تهویه مطبوع دیواری
بخش‌های تهویه مطبوع و دستگاه‌های هواساز، با ورود دستگاه‌های رطوبت زدای “آریا درای”، و دستگاه‌های تصفیه هوا و رطوبت ساز، گسترش روز افزون یافت.در ابتدای سال ۲۰۰۱، با پیوستن گروه “کِنوود”، نام تجاری مهم و بین‌المللی فعال در زمینه تولید دستگاه‌های غذاساز، به این گروه و نیز نام تجاری “آریتّه”، که محصولات ویژه مراقبت از سطوح و دستگاه‌های اتوکشی را تولید می‌کند، روند رشد و گسترش گروه دلونگی شتاب بیشتری گرفت؛ طیف دستگاه‌های این گروه افزایش یافت و حضور بین المللی آن در بازار لوازم آشپزخانه تقویت شد.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در زعفرانیه

سمساری در فرمانیه

سمساری در تهرانپارس

سمساری در میرداماد

سمساری در ونک

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید