home سمساری تاریخچه شرکت (LG LG COMPANY HISTORY)

تاریخچه شرکت (LG LG COMPANY HISTORY)

تاریخچه شرکت LG LG COMPANY HISTORY))

  • معرفی شرکت ال جی

ال جی (LG Corporation) که پیش از این با نام Lucky-Goldstar شناخته می‌شد هولدینگی بین‌المللی در کشور کره‌ی جنوبی است. این شرکت لقب چهارمین هولدینگ بزرگ کره‌ی جنوبی را یدک می‌کشد. مرکز مدیریت الجی در برج‌های دوقلویی به نام همین شرکت در منطقه‌ی یئوویدو-دونگ در سئول واقع است. اکنون برترین تولید کننده در زمینه های تجهیزات همراه مانند گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت، پنل های صفحه نمایش، تلویزیون، لوازم خانگی، و قطعات الکترونیکی است.

 ال جی در طول سالیان دراز زندگیش ،محصولات بی نظیری را برای مصرف کنندگان تولید کرده است . شعار این شرکت « زندگی خوب است » Life’s Good مهر تاییدی ابر این ادعاست .

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در شرق تهران

سمساری در تجریش 

سمساری در اقدسیه 

سمساری در هروی

سمساری در صادقیه

مصرف کنندگان  ال جی همیشه شاهد تغییرات و پیشرفتهای پی در پی محصولاتش بوده اند و بسیاری از مردم کیفیت را با ال جی تجربه کرده اند. در تولید این محصولات علاوه بر نیازهای روز به  فناوری های نوین نیز توجه شده است.

  • تاسیس شرکت ال جی

ال جی در سال 1947 توسط این هوی کو (In Howi Koo) با هدف فعالیت در حوزه صنایع شیمیایی و محصولات بهداشتی تأسیس شد؛ البته در ابتدا نام ال جی را نداشت و نام ابتدایی‌اش Rak-Hui Chemical Industries بوده است.

بعد از پنج سال (1952)عنوان Lucky را گرفت و وارد صنعت پلاستیک شد. درواقع اولین نوآوری شرکت لاکی، محصولات پلاستیکی بودند که ظروف خانگی را شامل می‌شدند.

بعد از لوازم خانگی لاکی، اولین خمیردندان کره‌ای را روانه بازار کرد؛ البته در میان محصولاتش سایر مواد شوینده و بهداشتی نیز مشاهده می‌شد. هنوز هم پودر لباسشویی ال جی در محصولات این شرکت از زمان تأسیس شرکت ال جی دیده می‌شود؛ اما هنوز نام لاکی بر روی آن‌ها بود. با گسترش فعالیت‌های لاکی، برند گلداستار نیز به آن اضافه شد.

 سال 1958 بود که لاکی و گلداستار با هم ترکیب شدند و ال جی کنونی را که می‌شناسیم، با نام لاکی-گلداستار به وجود آوردند. درواقع در پاسخ به این سوال که ال جی مخفف چیست باید بگوییم LG مخفف Lucky-GoldStar است.

گلداستار با هدف تولید محصولات الکترونیک فعالیت خود را آغاز کرده بود و محصولاتی مانند تلویزیون، ماکروفر و رادیو را در کارنامه کاری خود داشت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی تراکتور هم جزو محصولات این شرکت محسوب می‌شد.

فعالیت در حوزه‌های الکترونیک، صنایع پلاستیکی و شیمیایی در دهه 1980 نیز ادامه پیدا کرد.

 درواقع گلداستار، تولید تلوزیون را در دستور کار قرار داده بود و لاکی نیز محصولاتش را گسترش داد و محصولات جدیدی مانند پنجره های پی وی سی را تولید کرد. به همه این‌ها باید تاسیس زیر مجموعه پتروشیمی را هم اضافه کنیم.

در سال 2010 ال جی باز هم توانست دستاورد نوآورانه دیگری را این بار با عنوان تلویزیون سه بعدی روانه بازار کند. آن‌ها همچنان به گسترش فعالیت‌های خود در بازار انرژی‌های سبز ادامه دادند و در نهایت ال جی کمیکال ، کارخانه تولید باتری خودرو را ایجاد کرد و دو سال بعد به‌عنوان بهترین شرکت این حوزه انتخاب شد.

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در منطقه 22 تهران

بیشتر: سمساری سمسارچی

علاوه بر بیان تاریخچه شرکت ال جی توانستیم تنها به تعداد اندکی از دستاوردهای ال جی اشاره کنیم؛

چراکه مجال پرداختن به سایر مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی این شرکت نبود. با این حال خوب است بدانید که ال جی در زمینه فعالیت‌های اجتماعی در بخش‌های توزیع واکسن، تولید محصولات سبز، مبارزه با سو تغذیه کودکان و مدیریت سبز شرکت‌های زیر مجموعه فعالیت می‌کند. همچنین فعالیت در زمینه ورزش با برند ال جی اسپرتس نیز در زمره فعالیت‌های این شرکت هولدینگ قرار داد.

معرفی چند زیرمجموعه شرکت ال جی

این شرکت‌ها تحت مدیریت مجموعه LG Corup هستند که در سال 2003 تأسیس شده بود. همه این شرکت‌ها، شرکت‌هایی بین‌المللی بوده که در خارج از کره جنوبی نیز نمایندگی دارند.

  1. ال جی دیسپلی: نتیجه شراکت ال جی و شرکت فیلیپس
  2. ال جی اینوتک:
  3. ال جی کم (LG Chem):
  4. ال‌جی یو پلاس (+LG U): ال جی اینترنشنال، شرکت ServeOne، شرکت HS Ad و LBEST که دو شرکت آخر شرکت‌های تبلیغاتی ال جی هستند، از دیگر زیرمجموعه‌های این شرکت بزرگ به شمار می‌روند. در مورد ServeOne هم باید بگوییم که این شرکت نیز از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه ال جی است.

در پایان نیز باید اشاره کنیم که شعار اصلی ال جی، ایجاد زندگی بهتر برای همه مردم با جمله Life is Good است.

این شرکت همیشه در تلاش بوده تا در سایه ایجاد ارزش برای مشتری و حفظ کرامت انسانی بتواند به فعالیت‌های صنعتی و اجتماعی خود ادامه دهد و مشتریانش را متعهد به نام برند خود نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید