home سمساری آشنایی با برند هیتاچی

آشنایی با برند هیتاچی

محصولات شرکت هیتاچی

در آغاز اگر دقیقا با محصولات و زمینه‌ی فعالیت شرکت هیتاچی آشنایی ندارید بهتر است بدانید این شرکت در حوزه‌های مهندسی، تولید تجهیزات الکتریکی، لوازم الکترونکی و سخت‌افزارهای رایانه‌ای، سامانه‌های اطلاعاتی و مخابراتی، سیستم‌ها و تجهیزات نیروگاهی، فناوری هوافضا و طراحی و ساخت ماشین‌آلات صنعتی و صنایع سنگین و عرضه خدمات مالی فعالیت می‌نماید و محصولات این شرکت شامل گزینه های زیر می باشد:

  1. سیستم‌های اطلاعاتی و مخابراتی
  2. سیستم‌های نیروگاهی
  3. زیرساخت‌های شهری و صنعتی
  4. وسایل و ابزار فلزی
  5. تجهیزات الکتریکی
  6. صنایع سنگین
  7. صنعت خودروسازی
  8. محصولات رسانه‌ای
  9. خدمات مالی

تاریخچه‌ی شرکت هیتاچی

نامیهی اودیرا در سال ۱۹۱۰، برند هیتاچی را با هدف آنکه بتواند با دیگر شرکت‌ها ارتباط برقرار نماید و محصولات آن‌ها را به بازار ارائه کند،‌پایه‌گذاری کرد، برندی با اهداف بشر دوستانه.

دلیل آنکه نامیهی اودیرا این برند را با چنین اهدافی پایه‌گذاری کرد، اتفاقات و مشکلاتی بود که برای شخص خود او اتفاق افتاده بود.

تجربه شخصی نامیهی اودیرا

نخستین محصول نامیهی اودیرا، یک موتور القایی با قدرت پنج اسب بخار بود که برای کارفرمای خود تولید کرد تا برای کار در معدن از آن استفاده نماید، بعد از استفاده از موتور و با دریافت بازخورد مثبت از آن، او تصمیم گرفت موتور خود را به فروش برساند، اما در این امر به علت همزمانی با جنگ جهانی اول ناموفق بود. در همان زمان جنگ جهانی اول، شرکت زیمنس آلمان نتوانست سه توربینی که از شرکتی بزرگ در ژاپن سفارش گرفته بود را تحویل دهد و شرکت ژاپنی سفارش خود را به نامیهی اودیرا واگذار کرد. او در عرض ۵ ماه توانست سفارش شرکت بزرگ ژاپنی را تحویل دهد و شرکت متوجه شد محصولات اودیرا از کیفیت کافی برخوردار است و سفارش‌های دیگری به او داد و اودیرا برای آنکه بتواند محصولاتش را به فروش برساند شرکت هیتاچی را در شهر هیتاچی تاسیس کرد.

در اولین سال تاسیس هیتاچی، مدرسه‌ای در این شرکت تاسیس شد تا کودکانی که در آن‌جا مشغول به کار بودند، آموزش‌های فنی و عمومی ببینند. بسیاری از دانش‌آموختگان مدرسه پس از اتمام دوره‌ی تحصیلشان در مدرسه‌ی هیتاچی، شرکت را ترک می‌کردند. با این وجود بنیان‌گذار هیتاچی عقیده داشت که اگر این نیروهای دانش‌آموخته به صنعت ژاپن کمک می‌کنند، از این امر رضایت دارد.

در دهه‌ی ۱۹۲۰ اقتصاد ژاپن با سرعت بالایی رو به رشد بود و این امر تولیدات شرکت هیتاچی را نیز بالاتر برد. در این زمان شرکت هیتاچی، شرکت‌های دیگری را تصرف و تحت اختیار گرفت و با این روش تبدیل به بزرگ‌ترین تولید کننده پمپ، دمنده، تجهیزات مکانیکی و محصولات فلزی از جمله سیم‌های مسی شد.

در سال ۱۹۲۳ زلزله‌ای بزرگ، شهر صنعتی ژاپن را لرزاند و ویران کرد. در این زلزله، شرکت هیتاچی آسیب ندید و به همین علت سفارشات بسیاری از کارخانجات آسیب‌دیده نیز به سمت این شرکت سرازیر شد، با این وجود سیاست‌ شرکت هیتاچی بر آن شد که هیج سفارشی را قبول نکند و به جای استفاده از این فرصت پیش‌آمده، در تلاش باشد به بنادر آسیب‌دیده کمک کند و به بازسازی آن‌ها بپردازد.

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در خیابان یادگار امام تهران

این روند انسان‌دوستانه موجب شد بعد از انجام پروژه‌های بازسازی، هیتاچی بیش از قبل مشهور شود و تقاضای محصولات این شرکت افزایش به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

هیتاچی و ارتش ژاپن

در سال ۱۹۳۰ ارتش ژاپن شرکت هیتاچی را اجبار به تولید رادار و ردیاب برای زیردریایی‌های ارتش کرد، ارتش هم‌چنین تقاضای ساخت اسلحه نیز از شرکت هیتاچی داشت که مدیران این شرکت زیر بار این درخواست نرفته و اسلحه‌ای تولید ننمودند.

نامیهی اودیرا، بنیان‌گذار شرکت بزرگ هیتاچی همواره به کارمندان تازه‌وارد شرکت اعلام می‌کرد خواسته‌ی او پیش از سود برای شرکت هیتاچی، کمک به پیشرفت ملی است و از آنان تقاضای تلاش در این مسیر را داشت.

کمبود آب در منطقه‌ی کارخانجات هیتاچی، همواره سبب نگرانی مدیر این شرکت بود. به همین دلیل شرکت هیتاچی در سال ۱۹۴۰، یک مجموعه‌ی پمپاژ آب در رودخانه‌ی Kujigawa تاسیس کرد که این امر به تامین آب آشامیدنی شهر منجر شد. تاسیسات احداثی شرکت هیتاچی کماکان برای مصارف صنعتی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتباهات شرکت هیتاچی

با وجود آنکه این شرکت موفقیت چشم‌گیری در ساخت محصولات با کیفیت و کارکنانی سخت‌کوش را دارا بود، عده ای از کارکنان شرکت در سال ۱۹۸۰ میلادی طرح‌هایی از شرکت‌های آمریکایی دزدیدند و این کار منجر شد شرکت هیتاچی در مقابل پلیس فدرال FBA قرار بگیرد. در این زمان دو نفر از کارمندان شرکت زندانی شده و شرکت ملزم به پرداخت جریمه‌ای ۲۴ هزار دلاری شد.

ضعف دیگر شرکت در امر تبلیغات برای فروش محصولات به مرور خود را نشان داد. پیش از آن شرکت می‌توانست محصولات خود را با مارک سایر برند‌ها به فروش برساند اما پس از آن زمان ملزم شد با برند خود به فروش محصولات بپردازد. به این دلیل شرکت هیتاچی در سال ۱۹۸۲ در اروپا شعبه‌ی دیگری تاسیس نمود.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

 سمساری در ولیعصر

سمساری در خیابان فاطمی

سمساری در سهروردی

سمساری در هفت تیر

سمساری در دیباجی

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید