شرق تهران: 88409426   غرب تهران: 09121268617   شمال تهران: 22244290 

راهنمای خرید یخچال ایرانی

پست-ویژه-تصویر

راهنمای خرید یخچال ایرانی

خریدن یخچال فریزر با قیمت های بالا امروزه ممکن است دردسر ساز باشد اگر از جای مناسب نباشد. البته قیمت یخچال فریزر تنها یکی از عوامل تاثیرگذار برای خرید این دستگاه دوست‌داشتنی و پرکاربرد است. در این مطلب میخاهیم شما را با نکاتی آشنا کنیم که هنگام خرید یخچال فریزر به کمکتان می‌آید.

یخچال فریزر را می‌توان یکی از گران‌ترین لوازم خانگی به حساب آورد. البته به لطف برندهای متنوعی که در حوزه لوازم خانگی وجود دارند، امکان خرید مدل‌های ارزان‌تر این وسیله برای همه فراهم شده است. به طور تقریبی خرید یخچال در بازار ایران بین 2 تا 50 میلیون تومان برای هموطنان عزیز آب می‌خورد و همین تنوع بالای قیمت است که باعث می‌شود انتخاب مدل مناسب کار سختی باشد.پس با ما همراه باشید.

قیمت یخچال چقدر اهمیت دارد؟

در شرایطی که اقتصاد کشور با نوسانات شدید قیمت اجناس همراه میباشد و از طرفی ویروس کرونا هم قوز بالا قوزاست، قطعا باید در مورد هزینه خرید لوازم خانگی حساب شده‌تر عمل کرد. از طرفی گرانی برخی مدل‌های یخچال به خاطر اپشن های  اضافی‌شان میباشد. برای مثال قیمت یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی مدل SXI555 در بازار داخلی قریب به 51 میلیون گزارش شده که با توجه به امکانات ویژه این محصول از قبیل سیستم عیب‌یاب هوشمند، قابلیت Door-in-door، امکان مشاهده محتویات درون یخچال فریزر بدون نیاز به گشودن درب (Insta View) و از همه مهم‌تر طراحی فوق‌العاده آن باعث میشود برخی خریداران به این یخچال فریزر پرچمدار روی خوش نشان بدهند.

البته شرکت ال جی برای این محصول خود قابلیت‌های مهم دیگری نیز در نظر گرفته که کاربری راحت‌تری را برای این مدل در مقایسه با یخچال‌های ارزان‌قیمت بازار به ارمغان آورده است. برای مثال در مدل‌های اقتصادی معمولا منبع آب‌سردکن بعد از تخلیه باید به صورت دستی پر شود؛ این در حالی است که امکان اتصال منبع به شیر آب در یخچال‌های بالارده وجود دارد.و این امکان راحتی بسیاری را همراه دارد.

جدا از امکانات فنی، نوع دستگاه را نیز باید عامل مهمی در تعیین قیمت یخچال به حساب اورد. اگر جزو کسانی میباشد که می‌خواهید از امکانات اضافه یخچال فریزرهای ساید بای ساید بهره‌مند شوید، یا در کل از دیدن این نوع یخچال‌های لاکچری در آشپزخانه خود لذت بیشتری می‌برید (ان شاء الله چشم و هم چشمی هم در کار نیست)، اصولا خرید یخچال فریزر بالا پایین یا کمبی (Combi) برایتان جذابیتی نخواهد داشت ومعمولا هم افراد علاقه زیادی به این دست یخچال ها ندارند.

اما مهم‌ترین عامل هنگام خرید یخچال فریزر مناسب، نیاز مصرف کننده میباشد. برای مثال افرادی که بیشتر اقدام به خرید یخچال پایین فریزر می‌کنند که عادت به ذخیره کردن حجم بیشتری از مواد غذایی یخ زده دارند. یا برعکس، خانواده‌هایی که به طور معمول، مواد غذایی را به صورت تازه مصرف می‌کنند، نیازی به یخچال فریزر دوقلو ندارند و با خرید یک یخچال ساده نیازشان حل می‌شود. به همین دلیل در غالب مطالب مرتبط با راهنمای خرید یخچال فریزر که در سایت‌های مختلف به چشم می‌خورد، در مورد انواع این دستگاه‌ها توضیحات مفصلی ارائه شده است.

مقاله پیشنهادی ما سمساری به شماست.

فراموش نکنید وظیفه اصلی لوازم خانگی فراهم کردن رفاه و آسایش افراد خانواده است و تا زمانی که این محصولات نتوانند به نیاز کاربران پاسخ  مناسب  دهند، هیچ کاربردی نخواهند داشت و هزینه اضافی برای ما داشته اند. در ادامه این مطلب، کارشناسان فروش فروشگاه سمساری، شما را با انواع یخچال فریزر بیشتر آشنا می‌کنند تا پیش از خرید بدانید دقیقا کدام مدل به کارتان می‌آید.

یخچال فریزر بالا پایین

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با این یخچال‌ها آشنایی نداشته باشد.همه ی ما این مدل یخچال هارا در خونه بساری از افراد دیده ایم شرکت‌های تولیدکننده بسیاری اقدام به تولید و عرضه یخچال های بالا پایین کرده‌اند. از جمله شرکت‌های ایرانی که در تولید این نوع یخچال عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند، می‌توان به اسنوا، برفاب، الکترواستیل، هیمالیا و سینجر اشاره کرد.

یخچال بالا پایین ظاهر جمع و جوری دارا است و به درد خانواده‌هایی می‌خورد که قصد نگهداری حجم زیادی مواد غذایی را در بلندمدت ندارند و مواد غذایی را به طور روزانه خرید و مصرف میکنند. این دستگاه به دو دسته یخچال بالا فریزر و پایین فریزر تقسیم می‌شود که در نوع اول، فریزر در بالای قسمت یخچال قرار دارد و در گروه دوم شاهد قرارگیری محفظه فریزر در پایین یخچال میباشیم. توجه داشته باشید که محفظه فریزر در یخچال بالا فریزر معمولا نسبت به مدل‌های پایین فریزر ظرفیت کم تری دارد. همچنین یخچال‌های پایین فریزر امکان تقسیم‌بندی مواد غذایی یخ زده را با استفاده از چندین کشو برای کاربر فراهم می‌آورد.

کسانی که قصد خرید یخچال فریزر اسنوا را دارند، حتما به محصولات کمبی (Combi) این برند ایرانی نگاهی بیاندازند. از سوی دیگر انواع یخچال و فریزر الکترواستیل بازخورد خوبی از خریداران بدست آورده‌اند و گزینه مناسبی برای بسیاری از خانواده‌ها به حساب می ایند؛ مخصوصا زوج‌های جوانی که فضای زیادی در آشپزخانه‌شان در اختیار ندارد و نمی‌خواهند برای خرید یخچال فریزر، زیاد هزینه کنند.

یخچال فریزر دوقلو

این مدل‌ها معمولا شامل دو بخش جدا از هم میباشند. به عبارت دیگر با خرید یخچال فریزر دوقلو دو دستگاه به صورت جدا از هم خواهید داشت که می‌توانید هر کدام را در بخشی از آشپزخانه‌تان جای دهید. چنین طراحی به شما امکان می‌دهد فضای زیادی برای نگهداری مواد غذایی در اختیار داشته باشید. یخچال فریزر دوقلو مناسب خانواده‌های پرجمعیت میباشد 4 نفر به بالا.

خرید یخچال فریزر دوقلو از فروشگاه سمسارچی

از طرف دیگر اگر علاقه شدیدی به ظاهر یخچال های ساید بای ساید دارید و در عین حال، امکان خرید این نوع یخچال به واسطه قیمت بالایش برایتان مهیا نیست، می‌توانید تا حدود زیادی روی یخچال فریزر دوقلو حساب کنید، چرا که با قرار دادن بخش‌های یخچال و فریزر آن در کنار هم، به طراحی تقریبا مشابه با یخچال ساید بای ساید دست خواهید یافت.

یخچال فریزر درب فرانسوی

با رقابتی شدن بازار لوازم خانگی، تولیدکنندگان زیادی به این عرصه ورود کردند. این شرکت‌ها خیلی دقیق متوجه شدند که ظاهر محصولات تاثیر بسزایی در انتخاب مشتریان دارند. یخچال درب فرانسوی طراحی چشم‌نوازی دارد و بدون شک جلوه م به  روزی به اشپزخانه شما میدهند. در قسمت پایین یخچال های درب فرانسوی، بخش فریزر در نظر گرفته شده و بالای آن دو درب برای قسمت یخچال قرار دارد. باز شدن درب‌های یخچال به صورت همزمان ظاهر شیک و مدرنی به این وسیله می‌بخشد.

شعبه های فعال سمسارچی:   محصولات آدمیران

از سوی دیگر، استفاده از انواع قفسه و کشو در این نوع یخچال فریزر امکان جابه‌جایی آسان مواد غذایی را برای صاحب این وسیله فراهم می‌آورد.

یخچال فریزر ساید بای ساید

غول‌های تولیدکننده لوازم خانگی تمرکز ویژه‌ای روی تولید و عرضه این نوع یخچال فریزرها دارند. یخچال فریزر ساید بای ساید دارای دو بخش بزرگ یخچال و فریزر است که به صورت افقی در کنار هم قرار دارند و با دو درب از هم جدا می‌شوند. از مزایای یخچال فریزر ساید بای ساید می‌توان به گنجایش بالای آن اشاره داشت که از 20 تا 29 فوت مکعب متغیر میباشد.

خرید یخچال فریزر ساید بای ساید ازسمسارچی

دیگر مزیت یخچال ساید بای ساید که محبوبیت آن را به خصوص در میان کاربران ایرانی دوچندان کرده، طراحی زیبا و شیکی است که گویی در مدل‌های دیگر نمی‌توان آن را پیدا کرد. شاید به همین دلیل است که در تبلیغات لوازم خانگی اگر قرار به نشان دادن یک آشپزخانه زیبا باشد، حتما باید در آن یخچال فریزر ساید بای ساید هم وجود داشته باشد.

افرادی که قصد خرید یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ را دارید، بد نیست بدانید یخچال های ساید بای ساید این برند کره ای جز پرفروشترین ها در بازار لوازم خانگی محسوب می شود.

یخچال فریزر هتلی

این وسیله بیشتر مناسب تازه عروس‌هایی است که تا آینده نزدیک قصد بچه‌دار شدن ندارند. البته یخچال فریزر کوچک یا هتلی به درد افراد مجرد هم می‌خورد. این دستگاه همانطور که از نامش پیداست، گنجایش بالایی برای نگهداری حجم بالایی از مواد غذایی ندارد، اما قیمت مناسب و جمع و جور بودن آن باعث شده به گزینه‌ای ایده‌آل در آشپزخانه‌های بسیار کوچک بدل شود.

برای خرید یخچال مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟

جدا از بحث سلیقه، در این قسمت از راهنمای خرید یخچال فریزر قصد داریم به نکاتی بپردازیم که هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرند. توجه داشته باشید که عمر متوسط یک یخچال فریزر 12 تا 15 سال است. از آنجایی که یخچال جزو لوازم خانگی پرقدمت خانه محسوب می‌شود، باید توجه ویژه‌ای هنگام انتخاب آن صورت گیرد.
در ادامه، برخی مشخصات کلیدی یخچال فریزر معرفی شده تا متناسب با نیازتان بتوانید محصول دلخواه را انتخاب کنید.

ابعاد یخچال فریزر

این مشخصه یخچال‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به این دلیل که یخچال فریزر با هر قابلیتی که داشته باشد، در درجه اول باید در آشپزخانه جا شود. بنابراین پیش از خرید یخچال فریزر حتما به مکانی که قصد دارید یخچال فریزر را در آن قرار دهید، توجه کنید. همچنین هنگام اندازه‌گیری مکان مورد نظر، سعی کنید یه مقدار فضا برای تنفس موتور یخچال در نظر بگیرید.

گنجایش یخچال

گنجایش یخچال با واحد فوت معرفی می‌‌شود. معنی فوت یخچال برای بسیاری از خریداران مبهم است. مثلا ممکن است قصد خرید یخچال فریزر اسنوا مدل S8-2321 را داشته باشید اما ندانید که ظرفیت 31 فوتی این دستگاه به درد خانواده کم‌جمعیت شما نمی‌خورد. پس پیش از خرید یخچال فریزر بهتر است با مفهوم فوت آشنا شوید.

نحوه محاسبه فوت یخچال

زمانی که می‌گوییم فلان یخچال فریزر 12 فوت یا 15 فوت حجم دارد، در واقع منظورمان همان فوت مکعب است که به صورت خلاصه از اصطلاح فوت استفاده می‌کنیم.

هر فوت مکعب را می‌توان معادل 28316.8 سانتی‌متر مکعب دانست. از طرفی هر فوت برابر است با 28.316 لیتر. هر لیتر هم معادل یک مکعب 10 × 10 × 10 است.

رو این حساب، هر 1 فوت مکعب برابر با 28 مکعب 10 در 10 در 10 بوده و زمانی که می‌گوییم فلان یخچال فریزر 31 فوت گنجایش دارد در واقع منظورمان این است که این دستگاه می‌تواند فضایی به اندازه 868 مکعب 10 × 10 × 10 را اشغال کند؛ به همین سادگی.

قانون کلی در مورد گنجایش یخچال به این صورت است که خانواده های پرجمعیت (بالای 5 نفر) به یخچال های بالای 18 فوت احتیاج دارند. البته عادت‌های غذایی و خرید هم نقش مهمی در انتخاب گنجایش یخچال فریزر ایفا می‌کند؛ اگر جزو خانواده‌های پرمصرف هستید، بهتر است از یخچال 28 فوت به بالا استفاده کنید.

کمپرسور یا موتور یخچال

کمپرسور دستگاه وظیفه به حرکت در آوردن گاز فریون را در لوله‌های یخچال به عهده دارد. در واقع به کمک کمپرسور و کندانسور یخچال این گاز خنک شده و به جریان می‌افتد و با این عمل، گرمای مواد غذایی به بیرون از محفظه یخچال راه پیدا می‌کند. دو نوع کمپرسور در یخچال‌های حال حاضر بازار به کار رفته است؛ کمپرسور معمولی یا پیستونی، کمپرسور خطی. نوع دوم یا همان خطی بیشتر در یخچال‌های جدید تعبیه شده است که مصرف برق پایین‌تری دارند.

هرچه قدرت کمپرسور بالاتر باشد، گاز فریون با سرعت بیشتری به جریان در آمده و فضای داخل دستگاه سریع‌تر خنک می‌شود. البته قدرت بالاتر موتور به معنای صدای بیشتر آن است. با اینکه موتور یخچال فریزرهای جدید صدای گوش‌خراشی تولید نمی‌کنند، ممکن است افرادی حساسیت بیشتری روی صدای یخچال داشته باشند. خرید یخچال فریزر ال جی مخصوصا مدل‌های دارای کمپرسور خطی به این افراد توصیه می‌شود.

مصرف انرژی

روی تمام یخچال فریزرها برچسب انرژی وجود دارد که میزان مصرف انرژی را در آنها نشان می‌دهد. این برچسب از A تا G رتبه‌بندی شده تا خریدار متوجه میزان مصرف انرژی دستگاه شود. در این رتبه‌بندی A نشان از پایین‌ترین مصرف انرژی دارد.

بدنه یخچال

دو بخش از یخچال فریزر به مرور زمان فرسوده  می‌شود؛ موتور و بدنه. موتورهایی که با کمپرسور (فشرده‌ساز) خطی کار می‌کنند، معمولا طول عمر بالاتری دارند. اما در مورد بدنه یخچال باید اشاره کنیم که بدنه اغلب مدل‌های موجود در بازار از استیل ضد زنگ ساخته شده که مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. برخی یخچال‌ها نیز دارای بدنه فولاد کربن هستند که پوششی شبیه به استیل دارد.

هنگام انتخاب بدنه یخچال باید به شهر و موقعیت آب و هوایی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، توجه داشته باشید. برای مثال در مناطق شرجی مثل شمال کشور، پوسیدن بدنه یخچال به مرور زمان امری غیر قابل اجتناب است. بسیاری از شرکت‌های ایرانی در تولید یخچال‌هایشان به این مسئله توجه کافی کرده‌اند. در این خصوص، خرید یخچال فریزر اسنوا مخصوصا مدل‌های کمبی و ساید بای ساید این محصولات به هموطنان عزیز پیشنهاد می‌شود.

سایر امکانات فنی یخچال فریزر

از دیگر امکانات یخچال فریزرهای جدید می‌توان به آب‌سردکن، یخساز، اخطار بازر ماندن درب و سرمادهی یکنواخت آنها اشاره کرد. این قابلیت‌ها معمولا در محصولات میان‌رده بازار هم قرار داده شده است.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در شهرک غرب

سمساری در اندرزگو

سمساری در جنت آباد

سمساری در پیروزی

سمساری در جردن

ارسال دیدگاه

شماره تماس بهترین سمساری در تهران

09121268617

سمسارچی چه لوازمی را خریداری می کند؟

سمسارچی خریدار انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال ، کولرگازی، لباسشویی، فرش و.... می باشد


تماس بگیرید