شرق تهران: 88409426   غرب تهران: 09121268617   شمال تهران: 22244290 

علت بوی سوختگی جاروبرقی چیست؟

پست-ویژه-تصویر

علت بوی سوختگی جاروبرقی چیست؟

یکی از پرکارآمد ترین وسایلی که در زندگی روزمره ما بسیار کاربرد دارد، جارو برقی است.

علت هایی که باعث بوی سوختگی در جارو برقی می شوند  باید شناسایی و برای جلوگیری از مشکلات بیشتر بر طرف گردند. دلیل بوی بد جاروبرقی را در خرابی قطعات و وجود عیب و نقص در قطعات داخلی دستگاه باید پیدا کرد و با داشتن دانش و تخصص کافی نسبت به تعمیر آنها اقدام کرد.

مهم ترین علت بوی سوختگی جاروبرقی

بعد از استشمام بوی سوختگی از جارو برقی سریعا باید آن را از برق بکشید و قطعاتی که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد را بررسی کنیم:

بررسی موتور جاروبرقی

همه ی قطعات موجود در سیستم جاروبرقی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند، اما با خراب شدن موتور آن عملکرد دستگاه با مشکلات زیادی مواجه میشود. بودن نشانه هایی مانند نیم سوز شدن موتور جاروبرقی و همچنین بروز مشکل در سیم پیچی آن در نهایت می تواند یکی از دلایل بوی سوختگی جاروبرقی باشد. اگر سیم جاروبرقی داغ شده باشد و بوی سوختگی از دستگاه احساس شود به معنای وارد شدن فشار زیاد به موتور می باشد.

بیشتر: سمساری سمسارچی

تعمیر موتور جاروبرقی و عیب یابی آن کاملا تخصصی می باشد و باید برای رفع مشکلات موجود در آن گزینه های زیادی را تست کرد. برای موتورهای نیم سوز علاوه بر تعمیر آن لازم است هر چند دقیقه یکبار جاروبرقی خاموش شود تا موتور فرصت خنک شدن پیدا کند.

مشکلات تسمه رایج ترین دلایل بوی سوختگی جاروبرقی
با توجه به نوع جاروبرقی تسمه های مختلفی از جنس پلاستیک و فلز در آن به کار میرود. به مرور و با استفاده زیاد از جاروبرقی ممکن است تسمه از جای اصلی خود خارج شود و یا پارگی در آن ایجاد گردد. وجود مشکل و خرابی در تسمه می تواند علت بوی بد جاروبرقی باشد و احساس کنید که در داخل دستگاه لاستیک سوخته است.

با رخ دادن این مشکل بلافاصله تسمه معیوب را با قطعه سالم جایگزین کنید. بخاطر داشته باشید که برای بالا بردن عملکرد جاروبرقی بهتر است هر سال یک مرتبه تسمه های پلاستیکی تعویض شوند. با توجه به اینکه تسمه های فلزی مقاومت بیشتری دارند، در نتیجه نیاز به تعویض هر ساله در آنها وجود ندارد.

علت بوی سوختگی جاروبرقیمکش جاروبرقی را بررسی کنید
از دیگر دلایل بوی سوختگی جاروبرقی، کاهش مکش جاروبرقی و فشار وارد شدن به موتور می باشد. اگر احساس کردید که همزمان با بوی بد جاروبرقی، قدرت مکش نیز کاهش پیدا کرده است باید کیسه جاروبرقی، فیلتر و لوله را بررسی کنید.

با پرشدن کیسه جاروبرقی فشار زیادی به موتور وارد میشود و به مرور بوی سوختگی از آن به مشام می رسد. بعد از هر چند مرتبه استفاده از جاروبرقی لازم است پر یا خالی بودن کیسه بررسی و در صورت نیاز کیسه تعویض شود. علاوه براین، ممکن است مسیر لوله خرطومی و سرِ جاروبرقی نیز بخاطر تراکم آشغال و پرز و مو مسدود شود. در این صورت قدرت مکش جاروبرقی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و در نهایت داغ شدن زیاد موتور را به همراه دارد. لوله جاروبرقی و غلتک سرِ جارو را جدا کنید و تمام بخش های داخلی آن را چک کنید و هرگونه گرفتگی در آنها را رفع نمایید.

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در خیابان جی تهران

فیلتر هوایی که داخل جاروبرقی نصب میشود به مرور زمان با گرد و غبار زیادی پوشیده میشود و به شدت بر کم شدن مکش دستگاه تاثیر می گذارد و فشار زیادی را بر موتور متحمل میشود. فیلتر را هر چند وقت یکبار باید کاملا تمیز کنید تا بوی سوختگی جاروبرقی کمتر احساس شود.

از بین بردن بوی سوختگی جاروبرقیترموستات را تست کنید
ترموستات که نقش کنترل کننده دما در موتور جاروبرقی را عهده دار است، گاهش اوقات می تواند یکی از دلایل بوی سوختگی جاروبرقی باشد. اگر ترموستات نتواند بدرستی بالا رفتن دمای موتور جاروبرقی را تشخیص دهد، در نتیجه نمی تواند فرمان خاموش شدن را ارسال کند. در نهایت بخاطر کار کردن مداوم و تحمل فشار بسیار زیاد بوی سوختگی از داخل دستگاه استشمام میشود.

برای رفع این مشکل ترموستات را به طور کامل بررسی کنید و آن را در صورت وجود خرابی تعمیر و یا تعویض نمایید.

بررسی فن موتور
فن نصب شده در داخل جاروبرقی باعث میشود تا هوای داخل را به بیرون منتقل کند. اگر فن خراب شود و نتواند هوا را به بیرون منتقل نماید، موتور به مرور داغ می کند و در صورت خاموش نشدن دستگاه کم کم بوی سوختگی از آن استشمام میشود. برای حل شدن این مشکل لازم است سیم پیچی فن به طور کامل بررسی و تعمیر گردد. در صورتیکه فن سوخته باشد لازم است با فن جدید تعویض گردد.

دلایل بوی سوختگی جاروبرقی از مهم ترین عیب و خرابی هایی هستند که به محض مواجه شدن با آنها باید بر طرف شوند. در نتیجه زمان را برای تعمیر جاروبرقی در این شرایط جدی بگیرید و بلافاصله از افراد متخصص در این حوزه راهنمایی و مشورت بگیرید. تیم کالا تعمیر با داشتن افراد مجرب در حوزه تعمیر انواع لوازم خانگی از قبیل تعمیر جاروبرقی، تعمیر ماشین ظرفشویی، کولر گازی، تلویزیون و تعمیر مایکروویو در منزل در تمام مناطق تهران و حومه آماده خدمات رسانی می باشد. ضمانت در ارائه خدمات، ارائه فاکتور کاملا شفاف، استخدام افراد قابل اعتماد و حرفه ای و سرویس دهی با بالاترین سرعت از جمله ویژگی های منحصر به فرد این تیم به شمار میرود.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در گیشا

سمساری بلوار مرزداران

سمساری در میدان انقلاب

سمساری در خیابان لاله زار

سمساری در شمال تهران | سمساری در محدوده شمال تهران

 

 

ارسال دیدگاه

شماره تماس بهترین سمساری در تهران

09121268617

سمسارچی چه لوازمی را خریداری می کند؟

سمسارچی خریدار انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال ، کولرگازی، لباسشویی، فرش و.... می باشد


تماس بگیرید