home سمساری مروری بر تایخچه شرکت پاناسونیک

مروری بر تایخچه شرکت پاناسونیک

سرگذشت شرکت پاناسونیک

بنیانگذار شرکت پاناسونیک، کونوسوکه ماتسوشیتا ، فعالیتش در صنعت الکترونیک را از بخش فروش شرکت هیتاچی شروع کرد. وی در سال ۱۹۱۸ کارخانه تولید ابزار برقی ماتسوشیتا را برای تولید لوازم برقی جانبی تأسیس نمود. در سال‌های اول، شرکت به فروش لامپ، اطوی برقی و هولدورهای لامپ پرداخت و در سال ۱۹۲۷ اولین تولید خود، که لامپ‌های دوچرخه بود را با برند ناسیونال ( National ) به بازار ژاپن عرضه کرد.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در اندرزگو

سمساری در جنت آباد

سمساری در پیروزی

سمساری در جردن

سمساری بلوار فردوس

پس از جنگ جهانی دوم، ماتسوشیتا اقدام به بازسازی و سازماندهی مجدد ساختار شرکت پاناسونیک نمود و محصولات جدیدی را به بازار ژاپن وارد کرد، که شامل رادیو، دوچرخه و لوازم خانگی می‌شد. ماتسوشیتا در راستای تولید لوازم مورد نیاز پس از جنگ، کمک‌های فراوانی به برادر همسرش به ‌منظور راه‌اندازی شرکت سانیو نمود، گرچه این شرکت بعدها به بزرگترین رقیب پاناسونیک تبدیل شد، اما سرانجام در سال ۲۰۰۸ توسط پاناسونیک خریداری شد.

 

پاناسونیک در طول سه دهه خط تولید محصولات و لوازم برقی خانگی، با برند ناسیونال را گسترش داد که تولیدات این برند شامل انواع رادیو، تلویزیون‌های وی‌اچ‌اس و وی‌سی‌آر، پلوپز، جاروبرقی، یخچال، فریزر، دستگاه‌های صوتی تصویری، ضبط صوت و… بود. برند ناسیونال در تمامی نقاط جهان به‌جز بازار ایالات متحده عرضه می‌شد، که به لحاظ استفاده شرکت نشنال رادیو کمپانی، از برند ناسیونال، ماتسوشیتا اجازه استفاده از این برند را برای محصولات خود نداشت. در سال ۱۹۶۱ ماتسوشیتا، به ایالات متحده آمریکا سفر کرد و پس از دیدارهایی که با بزرگترین فروشندگان لوازم الکترونیکی این کشور داشت، اقدام به تولید تلویزیون با برند پاناسونیک، برای بازار آمریکا نمود.

محصولاتی که  شرکت پاناسونیک تولید میکند؟
شرکت پاناسونیک طیف وسیعی از محصولات و تجهیزات الکترونیکی، الکتریکی و صنعتی را تولید و عرضه می‌کند. این محصولات عبارتند از: تلویزیون ال‌سی‌دی، ال‌ای‌دی، دستگاه‌های پخش دی وی دی، سیستم‌های سینمای خانگی، دستگاه‌های ضبط و پخش تصاویر دیجیتال، دوربین‌های فیلمبرداری ویدیویی، دوربین‌های عکاسی دیجیتال، لوازم صوتی خانگی و سیستم‌های صوتی حرفه‌ای، سیستم‌های پخش اتومبیل، وسایل برقی خانگی ( جاروبرقی، یخچال و فریزر، مایکروویو، پلوپز، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، سشوار، غذاسازهای خانگی) ، سیستم‌های اتوماسیون اداری، سیستم‌های مخابراتی، سیستم‌های دوربین مدار بسته، سیستم‌های امنیتی، تجهیزات مانیتورینگ، نمایشگرهای پلاسما، نمایشگرهای دید بالا، پروژکتورها، کولرهای گازی و تجهیزات تهویه هوا، سیستم‌های پردازش اسناد، دستگاه‌های فتوکپی و فاکس، دستگاه‌های تلفن ثابت، سیستم‌های سانترال مرکزی تلفن و پی‌بی‌ایکس، کامپیوترهای قابل حمل صنعتی، لپ‌تاپ و …

برخی از برندهای پاناسونیک

1.ناسیونال

2.تکنیکس

3.سانیو

 

درچه کشور هایی پاناسونیک کارخانه تولید محصولات خود را دارد؟
بعد از سال‌های موفقیت‌آمیز برای شرکت پاناسونیک سرانجام در سال ۲۰۱۲ رهبری این شرکت به عهده فردی به نام کازوهیرو تیسوگا افتاد. تیسوگا تغییر و تحولات فراوانی را در پاناسونیک ایجاد کرد. از جمله فعالیت‌هایش  می‌توان به تاسیس خط تولید محصولات پاناسونیک در دیگر کشورهایی مثل ویتنام، چین و مالزی اشاره کرد. این کار به این دلیل انجام شد که بازار جهانی تقاضای بالایی نسبت به محصولات پاناسونیک داشت. البته تمامی محصولات پاناسونیک که در دیگر کشورها تولید می‌شوند زیرنطر کارشناسان پاناسونیک، کنترل کیفیت می‌شوند.

شعبه های فعال سمسارچی:   شماره تلفن سمساری در خیابان جهان مهر تهران

اولین شرکت خارجی پاناسونیک در کشور مالزی و در شهری به نام سنای تاسیس و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این شرکت خارجی برای تولید هر یک از محصولات کارخانه‌های مجزا ساخته است. این شرکت محصولات ارتباطی و اداری از قبیل تلفن‌های بیسیم، تلفن‌های تحت شبکه، لوازم خانگی و همچنین محصولات شنوایی مانند سمعک را تولید می‌کند. از دیگر فعالیت‌ها و تولیدات کارخانه مالزی، تولید سیستم‌های خانگی مانند سینمای خانواده و دوربین‌های فیلم‌برداری است. این محصولات با استاندارهای جهانی تولید شده و به تمامی نقلط جهان ارسال می‌شوند.

یکی دیگر از شرکت‌های خارجی پاناسونیک در کشور ویتنام قرار دارد. پاناسونیک در سال ۱۹۹۶ شرکت AVC Network را به صورت شراکتی تاسیس کرد. در سال ۲۰۱۴ پاناسونیک این شرکت را به طور کامل خریداری کرده و آن را به عنوان یکی از کارخانجات تولید محصولات پاناسونیک معرفی کرد. البته این شرکت در سال ۲۰۰۶ شروع به تولید محصولات ارتباطی مانند تلفن‌های سانترال کرد. به علت کیفیت بالای محصولات توانست گواهینامه جهانی ISO 14001 را دریافت کند.

در حال حاضر این شرکت مسئول تولید بسیاری از محصولات پاناسونیک است که به کشورهای اروپایی و آمریکا نیز صادر می‌شود. با گذشت زمان و موفقیت‌های این شرکت ویتنامی، تولید محصولات لوازم خانگی را به طور گسترده‌تر آغاز کرد. محصولاتی از قبیل ماشین لباسشویی و یخچال فریزر که با کیفیت عالی روانه بازارهای جهانی شدند.

چینیک  دیگر  از کشورهای  پاناسونیک است که تولید محصولات خود را به آن واگذار کرده است. وظیفه اصلی این شرکت تولید و فروش قطعات الکترونیکی برای لوازم خانگی است. در کنار این کار، به تولید سایر محصولات اداری و ارتباطی مانند تلفن بیسیم نیز می‌پردازد. البته توجه داشته باشید که خود شرکت ژاپن نیز محصولاتی را تولید می‌کند و نتیجه می‌گیریم، محصولی که در دیگر کشورها ساخته می‌شود دلیلی بر بی‌کیفیت بودن آن محصول نیست. چرا که پاناسونیک بر روند تولید محصولات در تمامی مراحل نظارت داشته و کنترل کیفی بر عهده مهندسان و کارشناسان ژاپنی پاناسونیک است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید