شرق تهران: 88409426   غرب تهران: 09121268617   شمال تهران: 22244290 

نکات مهم برای خرید فرش کارکرده

پست-ویژه-تصویر

نکات مهم برای خرید فرش کارکرده

فرش های دست دوم، برای استفاده مجدد  با قیمت کمتری نسبت به فرش های نو فروخته می شوند. این گونه فرش ها، برای کسانی که بضاعت مالی پایینی دارند، انتخاب خوبی به شمار می رود. هنگام خرید فرش های دست دوم، به دلیل اینکه قبلا مورد استفاده افراد دیگری بودند باید دقت زیادی خرج نمود.اگر به تمام نکات و ریزه کاری ها توجه شود، شما می توانید با هزینه کم صاحب یک فرش با کیفیت قابل قبول و قابل قیاس با فرش نو شوید که سال های سال جلوه زیبایی به خانه شما می دهد. اما اگر خرید آگاهانه ای نداشته باشید امکان دارد پول خود را دور ریخته باشید و صاحب محصول خوب و با کیفیتی نشوید. به همین دلیل، در این مطلب با ما  همراه باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را  در انتخاب فرش کارکرده ی خود داشته باشید.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در زعفرانیه

سمساری در فرمانیه

سمساری در تهرانپارس

سمساری در میرداماد

سمساری در ونک

تشخیص عمر فرش کارکرده

بعد از پسند اندازه و رنگ فرش باید به این دقت کنید که چقدر این فرش کار کرده است. برای این کار پنجه‌های دستتان را داخل قسمت‌های مختلف فرش فرو کنید، اگر فرش اصطلاحاً گوشت داشته باشد متوجه می‌شوید که از فرش قابل استفاده است. با پنجه‌های خود جاهای مختلف فرش را امتحان کنید.

تشخیص رنگ پریدگی فرش کارکرده

برای تشخیص رنگ‌پریدگی فرش وسط فرش می‌ایستیم و به دو طرف فرش نگاه کرده و به رنگ پریدگی‌های فرش دقت می‌کنیم. بعد فرش را دقیقا از گل وسط در دو قسمت در نظر می‌گیریم و خط تقارنی فرضی می‌کشیم و گل‌های دو طرف فرش را با هم مقایسه می‌کنیم. مثلا اگر گل یکی از سر ترنج‌ها در مقایسه با گل سر ترنج متقارنش جمع‌تر و کوچکتر بود این تفاوت عیب محسوب می‌شود.همچنین فرش را باید از زوایای مختلف و در نور طبیعی مورد بررسی قرار داد. رنگ فرش در جهت خواب آن تیره‌تر از رنگ آن در جهت عکس فرش به نظر می‌رسد در نتیجه خطوط طرح در جهت عکس خواب به نحو مشخص‌تری دیده می‌شود. همچنین باید رنگ فرش در تمام سطح آن یکنواخت باشد و مخصوصاً در فرش‌های کف ساده دو رنگی و اختلالات رنگ دیده نشود. گاهاً، هنگام مشاهده متن بعضی از فرش‌ها متوجه می‌شویم که قسمتی از متن آن در مقایسه با بقیه قسمت‌های فرش مذکور از لحاظ رنگ متفاوت است

تشخیص ضعیف بودن چله فرش کارکرده

برای اینکه متوجه شویم چله فرش ضعیف است یا نه، یکی از ریشه‌های سفید سر فرش را بکشید اگر چله ضعیف باشد، ریشه به راحتی پاره می‌شود و اگر خیلی ضعیف باشد، حتی احتیاج به کشیدن زیاد برای پاره شدن ندارد.

میزان خواب رفتگی یا پاخوردگی فرش کارکرده

میزان خواب باقی مونده برای فرش رو از چند جا بررسی کنیم ، برای فرش دست دوم امکان اینکه پُرز خواب بعضی قسمت ها کمتر از جاهای دیگر باشه هست، این قسمت نیز از اهمیت بالایی برخوردار هست ، بنابراین ارزش صرف مدت زمانی را برای بررسی دارد.

بررسی از لحاظ رنگ و لعاب فرش کارکرده

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در ایوانک تهران

همانطور که در بالا اشاره شد میزان پُرز خواب فرش خیلی مهم هست ، اگر فرش دارای پُرز بلندی باشد بعد از چندین سال استفاده با یک موگیری مختصر فرش رنگ و لعاب قدیم خود رو بدست می آورد. همچنین اگر فرشی دارای لکه هایی نیز باشد میتواند توسط افراد مجرب آنها را برطرف کرد.

ارسال دیدگاه

شماره تماس بهترین سمساری در تهران

09121268617

سمسارچی چه لوازمی را خریداری می کند؟

سمسارچی خریدار انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال ، کولرگازی، لباسشویی، فرش و.... می باشد


تماس بگیرید