home سمساری ویژگی های فرش ماشینی اصل چیست؟

ویژگی های فرش ماشینی اصل چیست؟

ویژگی های فرش ماشینی اصل چیست؟

در این مقاله از سمسارچی به بررسی ویژگی های فرش ماشینی اصل می پردازیم.

نکته اول

فرش ماشینی اکرلیک نسبت به الیاف دیگر مثل پلی استر نرم و لطیف تر می باشد.

نکته دوم

هنگامی که فرش های ماشینی اکریلیک را لمس و بر روی آن دست می کشیم به راحتی سر می خورد و هیچ حالت چسبندگی ندارد.

نکته سوم

سر نخ های الیاف آکریلیک دانه اناری یا به عبارتی سوزن ته گردی می باشند که اگر بر روی آن دست بکشیم تک تک رد می شوند و داخل هم پیچیده نمی شوند.

نکته چهارم

نخ آکریلیک مقاومت بسیار بالایی در برابر پاخور پذیری دارد و خیلی راحت به حالت خود بر می گردد(قابلیت بر گشت پذیری فرش)

نکته پنجم

این نوع الیاف توانایی این را دارد که یک اتوی یا قابلمه داغ را به مدت 5 دقیقه را بر روی آن بگذاریم به طوری که هیچ آسیبی نبیند در نتیجه مقاومت بالای این الیاف را در برابر گرما نشان می دهد و می توانید این ویژگی را تست کنید.

نکته ششم

رنگ های نخ اکریلیک بسیار زنده و روشن می باشند و اصلا بوی مواد پلاستیکی و نفتی را نمی دهد.

بیشتر:فروش فرش دستباف دست دوم در تهران

نکته هفتم

فرش هایی که از جنس اکریلیک هستند بدون پرز دهی می باشند و فقط در اوایل خرید به مقدار کمی پرزدهی دارند.

نکته هشتم

چک کردن سریال آن با فرش,گارانتی معتبرفرش و ضمانتنامه فرش و چک کردن بیمه فرش.

اگر چنین ویژگی هایی را در خرید خود مشاهده کردید از اصل بودن فرش خود اطمینان خاطر داشته باشیدس

شهر تولید کننده فرش نیز بسیار مورد توجه است:

مثلا شهر فرش کاشان یا فرش ماشینی کاشان ، فرش ماشینی مشهد ، فرش ماشینی تبریز ، فرش ماشینی اصفهان ، فرش ماشینی کرمان ، فرش ماشینی قم اصل هستند.

نحوه تشخیص شانه فرش و تراکم فرش ماشینی

اولین قدم برای تشخیص فرش اصل از غیر اصل ،‌ آشنایی با مفهوم شانه و تراکم است . شانه یا همان تراکم عرضی یعنی در هر متر از قسمت عرض فرش چند گره وجود دارد . هر چه این عدد بالاتر باشد ، فرش زیباتر ،‌ ریزنقش تر و گران قیمت تر است .تراکم یا تراکم طولی به تعداد گره هایی که در هر یک متر از طول فرش وجود دارد تراکم می گویند . فرش ماشینی اصل و باکیفیت در شانه های مختلفی از جمله فرش ماشینی ۵۰۰ شانه ،‌ فرش ماشینی ۷۰۰ شانه ، فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه ، فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه و فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه تولید می شود که هر کدام تراکم های طولی مختلفی دارند .

برچسب پشت فرش ماشینی

برخی سودجویان با استفاده از نام برند های معتبر ،‌ فرش های بی کیفیت را با برند های معروف به فروش می رسانند . لذا برچشب پشت فرش مانند شناسنامه فرش است و شامل مشخصات فنی فرش است . بنابراین نام تولید کننده و شرکت فرش نیز در آن ذکر شده است . بنابراین برای جلوگیری از اینکه این اتفاقات رخ ندهد ،‌بهتر است با مراجعه به کارخانه فرش ماشینی یا نمایندگی اصلی رفته و محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید .

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در خیابان جهان دوست تهران

فرش های اصل دارای گل های ریز و نقوش اصیل ایرانی می باشد . قالی ماشینی دستبافگونه کاشان با طرح های اصل فرش دستباف بافته می شود که این موضوع اصالت فرش را ثابت می کند .

راه تشخیص فرش ماشینی اصل از تقلبی ، خرید فرش با لوگوی شرکت تولید کننده می باشد . لوگوی فرش های اصل بر روی بافت و یا پشت فرش حک شده اند و این مزیت امکان تقلب را بسیار کاهش می دهد . در مشخصات تمامی فرش های اصل نوع نخ ، وزن ، نام کارخانه ، تعداد گره ، تعداد رنگهای به کار برده شده ، طول پرز ، ادرس شرکت و نام تولید کننده وعلامت استاندارد ذکر شده است . ناقص بودن این اطلاعات می تواند از دلایل تقلبی بودن هر فرش ماشینی باشد .جهت خرید فرش های ماشینی اصل می توان فروشگاه اینترنتی فرش و رنگ را انتخاب نمایید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با سمسارچی خریدار فرش ماشینی دست دوم

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید