شرق تهران: 88409426   غرب تهران: 09121268617   شمال تهران: 22244290 

فرش دستباف از کدام شهر بخریم؟

پست-ویژه-تصویر

فرش دستباف از کدام شهر بخریم؟

یکی از موارد مهم در خرید فرش دستباف این می باشد که فرش دستباف از کدام شهر بخریم؟!

پیش از اینکه بخواهیم جوابی برای این سوال مطرح کنیم، بهتر می باشد بدانیم ملاک مناسب بودن یک فرش دستبافت چیست و چطور میتوانیم یک فرش دستبافت مناسب را انتخاب کنیم.

تشخیص مناسب بودن یک فرش دستبافت کار ساده ای نیست و ریزه کاری های بسیاری دارد که بیشترشان کار یک متخصص فرش دستبافت است. اما کسانی که به دنبال خرید یک فرش دستبافت هستند، میتوانند با بررسی نکاتی که در ادامه به آنها میرسیم، یک انتخاب مناسب داشته باشند.

کارشناسان حوزه فرش دستبافت اعتقاد دارند که یک فرش دستبافت خوب، از رنگ طبیعی تولید شده می باشد و این رنگ ها با هماهنگی کنار هم قرار گرفته اند.

مناسب می باشد بدانید قیمت یک فرش دستبافت به ریز و درشت بودن بافت فرش، نقشه، رنگ، جنس تار و پود فرش، شهری که فرش دستبافت در آن بافته شده، قدمت و مواردی از این دست تعیین میشود.

اگر قصد خرید فرش دستبافت دارید، بهتر می باشد به نکات زیر توجه کنید:

اندازه فرش، تراکم فرش، تقارن شکل و رنگ، طرح ها کامل باشد، یکنواختی رنگ و اندازه و کلفت بودن پرز ها.

به این نکته هم توجع کنید که اندازه فرش نباید بیش از دو سه سانتیمتر با اندازه استاندارد فرق داشته باشد.

فاصله ترنج تا لبه‌های فرش باید یکسان بوده ودقیقا نقش قرینگی داشته باشد.

برای تشخیص یک دست بودن رنگ فرش ماشینی دست خود در جهت خلاف خواب فرش بکشید می‌توانید ببینید که رنگ یکدست می باشد یا نه. اگر رنگ سر و ته الیاف متفاوت بود، از رنگ شیمیایی استفاده شده است.

برای تشخیص تراکم فرش هم میتوانید به پشت آن نگاه کنید، مثلا در یک سانتی متر مربع چند گره وجود دارد.

دقت کنید که هرچه ارتفاع پرزها بیشتر باشد دوام فرش هم بیشتر می باشد البته بستگی به نوع گره فرش نیز دارد.

از جمله فرش‌هایی که تمام موارد بالا در آن رعایت می‌شود فرش اصفهان و اطراف آن مانند نایین و کاشان می باشد البته بستگی به بافنده هم دارد و شما با دقت به همین نکات می باشد که می‌توانید دریابید برترین فرش دستباف برای کجاست.

شما باید انواع قالی را بشناسید تا بدانید برترین فرش دستباف برای شما مال کدام شهر است. قالی یا فرش دستباف بر اساس جنس به چند دسته تقسم می‌شود:

قالی تمام پشم: فرشی که تار و پود و پرز آن از پشم باشد. این قالی‌ها بیشتر در مناطق سردسیر یا کوهستانی بافته می‌شوند جایی که به واسطه دام فراوان پشم بسیار در اختیار باشد و گرم شدن بر ظرافت فرش ارجحیت داشته باشد.

قالی چله پشم: این فرش تار و پودش از پشم می باشد اما پرزها نه. البته نخ پشم نوع نازکتری هم دارد که آن را کُرک می‌نامند و فرش‌های با چله کرک ظریف‌ترند. پرز می‌تواند نخ کرک یا ابریشم باشد.

قالی تمام ابریشم: قالی با قالیچه‌ای که تار و پود و پرز آن همه از ابریشم هستند.

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در خیابان فرزانه تهران

قالی کف ابریشم: چله این فرش از پشم یا کرک می باشد اما پرز ها همه ابریشم هستند.

قالی گل ابریشم: چله این فرش از کرک یا پشم می باشد و در بافت از ابریشم و کرک مشترکا استفاد شده. معمولا در گل‌ها و ترنج از ابریشم استفاده می‌شود.

اصفهان و شهرهای اطراف آن همه انواع این فرشها را می‌بافند و در اصفهان با دانستن موارد بالا به آسانی می‌توانید بفهمید برای شما برترین فرش دستباف ایران مال کدام شهر است.

مناسب ترین مکان برای خرید فرش دستباف

برترین مکان برای خرید فرش دستباف که قیمت و کیفیت مناسب داشته باشد، بسیار پر اهمیت است. در قدیم شاید یکی از سخت‌ترین و پر استرس‌ترین خریدها خرید فرش دستباف بوده است. بیشتر مردم به آشنایان خود رجوع می کردند چرا که هزینه بسیار باید پرداخت می شد و تشخیص فرش مناسب سخت بود . مردم معتقد بودند که به هر کسی نمی‌شود اعتماد کرد و هنوز هم برخی همین گونه فکر می‌کنند. در بالا برخی از روشهای تشخیص فرشِ مناسب توضیح داده شد اما در نهایت کاری تخصصی است. برای خرید فرش چندین نکته باید در نظر گرفته شود تا بتوان تعیین کرد برترین مکان برای خرید فرش دستباف کجاست. نخست اینکه شما حتما باید بدانید در چه حدی می‌توانید هزینه کنید و نقش و طرح و رنگ مورد نظرتان لااقل تا حدودی معلوم باشد. باید بدانید فرش با چه دوامی احتیاج دارید. در هر شهری بازار یا بازارهای فرش وجود دارند. در شهرهای کوچک راحت‌تر می باشد زیرا که معمولا فقط یک بازار مخصوص فرش هست اما در شهرهای بزرگ ممکن می باشد با بیش از یک بازار مواجه شوید و کار مشکل‌تر شود، بنابراین بهتر می باشد از آنچه میخواهید اگاه بوده و بدانید هر بازار بیشتر چه فرش‌هایی را ارائه می‌دهد. اصفهان یمیتواند برترین مکان‌ها برای خرید فرش دستباف باشد. اصفهان و شهرستان‌های اطرافش یَد طولایی در صنعت فرش دارند و در بازار حکیم اصفهان شما با تنوع بسیار گسترده در کنار قیمت مناسب روبرو خواهید شد. فرش فروشی کلاهدوزان واقع در بازار حکیم واقع در خیابان سپه ، با تجربه چند نسل از یک خانواده، می‌تواند در این انتخاب سخت یاریتان کند.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در خیابان فاطمی

سمساری در سهروردی

سمساری در هفت تیر

سمساری در دیباجی

سمساری در سعادت آباد

منبع: سمسارچی

ارسال دیدگاه

شماره تماس بهترین سمساری در تهران

09121268617

سمسارچی چه لوازمی را خریداری می کند؟

سمسارچی خریدار انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال ، کولرگازی، لباسشویی، فرش و.... می باشد


تماس بگیرید