home سمساری راهنمایی برای خرید بهترین فرش|دستباف |ترک|ایرانی|مدرن و سنتی

راهنمایی برای خرید بهترین فرش|دستباف |ترک|ایرانی|مدرن و سنتی

بهترین مدل فرش برای پذیرایی و اتاق نشیمن چیست؟

امروزه انواع کفپوش برای کف اتاق پذیرایی وجود دارند از جمله سرامیک، سنگ، پارکت و موارد دیگر که فرش و موکت یکی از این موارد است.

  • به سبک سالن پذیرایی منزل توجه کنید و متناسب با آن مدل فرش را انتخاب کنید. اگر خانه ای به سبک کلاسیک دارید هرگز فرش مدرن خریداری نکنید یا بالعکس اگر سالن پذیرایی به سبک مدرن دارید هرگز از فرش کلاسیک استفاده نکنید. علاوه بر اینکه فضای زیبایی طراحی نمی‌کنید بلکه فضا داری ترکیب بندی بدی خواهد شد.
  • دکوراسیون منزل با فرش سنتی می‌تواند برای خانه‌های مدرن متناسب باشد اما برای سالن پذیرایی به سبک کلاسیک اصلا مناسب نیست.
  • اگر حیوان خوانگی یا کودکی دارید قید فرش کرمی جدید یا فرش‌های روشن را بزنید. زیرا فرش‌هایی به رنگ روشن به سرعت کثیف می‌شوند و تمیز شدنشان داستان‌های خود را دارد.
  • اگر خانه کوچک و نقلی دارید فرش‌هایی با ابعاد و اندازه کوچک خریداری کنید. سعی نکنید تمام خانه را فرش کنید زیرا اینگونه فضا را کوچک تر از قبل نشان می‌دهید.
  • برای خانه‌های که سالن پذیرایی کوچکی دارند از فرش‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا فضا دلبازتر دیده شود.
  • فرش‌های ماشینی از جنس پلی استر، آکریلیک، پی پروپیلن و … تهیه می‌شوند. هر کدام از این جنس‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. فرش‌های دستباف نیز به صورت پشمی و ابریشمی در بازار وجود دارند. فرش سالن پذیرایی بهتر است بسیار با کیفیت و بادوام و همچنین ضخیم باشد زیرا رفت و آمد در سالن پذیرایی زیاد است.
  • اگر سرویس مبلمان دارای پارچه‌های طرح‌دار و شلوغ است، حتما فرش خود را از بین طرح‌های ساده انتخاب کنید. اگر فرش‌های شلوغ را انتخاب کنید چشم را خسته می‌کند و زیبایی چندانی نخواهد داشت.
  • لزومی ندارد اگر دکوراسیون مدرن بود، فرش مدرن و ساده را انتخاب کنید. می‌توانید با یک دید هوشمندانه فرشی را خریداری کنید که زیبایی منزل را دو چندان کند. این تضاد با خلاقیت و بکارگیری سلیقه می‌تواند بسیار خاص و متفاوت باشد.
  • اگر سالن پذیرایی کوچک است به هیچ عنوان از فرش‌های شلوغ خریداری نکنید، زیرا این فرش‌ها فضای محیط را کوچکتر نشان می‌دهد. بهتر است برای فضاهای کوچک از فرش خلوت استفاده کنید.

ویژگی های مهم فرش مناسب

در هنگام خرید فرش علاوه بر زیبایی فرش خصوصیات دیگری هم هستند که باید آن را در نظر بگیرید. خصوصیاتی از جمله جنس فرش، رنگ فرش، سایز فرش و طرح فرش.

برای انتخاب فرش مناسب، به جنس فرش توجه کنید

فرش ها در جنس های مختلفی مانند آکریلیک، پلی پروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از این‌ها وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از بین این جنس ها فرش های آکریلیک بادوام ترین و برترین آن‌ها می باشد. فرش های پلی پروپیلن تنوع رنگی بالاتری دارد و پلی استر ها تنوع طرح و رنگ بالاتری دارند.

 تأثیر طرح در خرید فرش منزل

طرح های زیاد فرش که در بازار وجود دارند باعث سردرگمی‌هنگام خرید می‌شود. بهترین کار این است که فرش را متناسب با سبک دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید.

اگر فضای منزلتان مدرن است در انتخاب فرش منزل نوع مدرن را انتخاب کنید. فرش ها مدرن ساده تر از انواع کلاسیک هستند.

اگر از دکوراسیون کلاسیک لذت می‌برید سراغ فرش هایی با طرح های سنتی یا تلفیقی بروید. فرش های سنتی گرما و نشاط خاصی به خانه شما می بخشند  و تنوع رنگی بیشتری هم دارند.

تاثیر رنگ در انتخاب فرش را جدی بگیرید

سعی کنید رنگ فرش را متناسب با اتاق انتخاب کنید. برای اتاق های کوچک از رنگ های روشن و خنثی مثل بژ، طوسی، سفید و مثل آن‌ها استفاده کنید. چون هم اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و هم ست کردن آن‌ها با سایر وسایل اتاق آسان است و اگر اتاق بزرگ است از رنگ های گرم استفاده کنید.

شعبه های فعال سمسارچی:   خریدار وسایل منزل دست دوم در کرج خرید نداریم تماس نگیرید

معمولاً برای نشیمن و آشپزخانه از رنگ های گرم استفاده می‌کنند تا حس نشاط و سرزندگی القا شود. برای اتاق ناهارخوری بهتر است از فرش هایی با طیف رنگی بیسکویتی و برای اتاق نشیمن از فرش‌هایی با تم رنگی خنثی استفاده کنید.

برای انتخاب فرش اتاق خواب به سراغ رنگ های روشن و خنثی مثل سبز و سفید بروید تا آرامش را تجربه کنید.

به اندازه فرش در هنگام انتخاب فرش منزل دقت کنید

یکی از نکات مهم در انتخاب فرش، اندازه فرش با توجه به چیدمان منزل است. اندازه فرش اتاق پذیرایی باید به گونه ای باشد که پایه های اول مبل روی فرش بیایند؛ یعنی وقتی روی مبل می‌نشینید پاها روی فرش قرار بگیرند. دقت کنید قرار دادن فرش با سایز کوچک یا قالیچه زیبایی دکوراسیون را از بین می‌برد. اگر فرش زیر میز غذاخوری می‌رود بهتر است کل میز و صندلی ها روی فرش قرار بگیرند.

فرش اتاق خواب هم باید به گونه ای باشد که که هنگام پایین آمدن از تخت پاها روی فرش قرار گیرد.

انواع فرش فانتزی چیست

یکی از فرش‌های مدرن و فانتزی فرش وینتیج است.
این فرش با نام فرش کهنه‌نما یا فرش پتینه نیز شناخته می شود.
طرح فرش وینتیج در واقع همان طرح دستباف می‌باشد.
طراحان فرش، این‌گونه طرح‌ها را به صورتی متفاوت طراحی می‌کنند.
این طرح‌ها با مهارتی روی فرش وینتیج پیاده می‌شوند که شما تصور می‌کنید فرش قدمتی هزارساله دارد. از آنجایی که فرش‌های دستباف قدیمی بسیار باارزش و جذاب هستند و موردپسند بسیاری از افراد قرار می‌گیرند. طراحان فرش ماشینی سعی کردند فرش‌هایی را با طرح دستباف اما به‌صورت کهنه در قالب فرش وینتیج به مشتریان ارائه دهند.

فرش گبه

نوع دیگری از فرش‌های مدرن را می‌توانیم فرش‌های گبه نام ببریم. فرش‌های گبه به دودسته فرش‌های سه‌بعدی و فرش‌های طوسی دسته‌بندی می‌شوند. این فرش‌ها ازجنس  نخ پروپیلن هستند. معمولاً این فرش‌ها با تراکم پایین بافته می‌شوند و ریشه‌های آن ها فاصله بیشتری دارند. خواب فرش‌های گبه بلندتر هستند و البته نرم‌تر، و می‌توانیم بگوییم که تراکم ریشه‌های این نوع فرش‌ها کم هستند.
فرش‌های گبه و سه‌بعدی معمولاً در راهروها و اتاق‌خواب استفاده می‌شوند. در ضمن از طرح‌های خاص این فرش‌ها، یعنی فرش گرد و سه‌بعدی در آشپزخانه نیز می‌توان استفاده کرد. در کنار تمام این توضیحات باید به این مورد توجه کنیم که طول عمر فرش‌های گبه و سه‌بعدی پایین‌تر از فرش‌های دیگر می باشد. اغلب بعد از مدتی این فرش‌ها تعویض می‌ گردند. البته این طول عمر نسبت به فرش وینتیج و 1200 شانه است  و در مقایسه با سایر فرش‌ها طول عمر زیادی دارند.

در توضیحات قبل گفتیم که فرش‌های ۱۲۰۰ شانه و فرش‌های ۷۰۰ شانه به دلیل طول عمر بالا معمولاً در سالن‌های پذیرایی استفاده می‌شوند زیرا که پاخور بیشتری دارند.

  • فرش طرح دستبافت

    جالب است که بدانید استقبال خانم‌های خانه‌دار از فرش‌های طرح دستباف بسیار زیاد است.
    چرا که این طرح‌ها باسلیقه بسیار، بسیار عالی از طرف طراحان به‌خوبی شبیه فرش دستباف طراحی شده و تولیدکنندگان محترم این فرش‌ها را باکیفیت فوق‌العاده عالی تولید می‌کنند. این فرش‌ها گل برجسته نیستند و شباهت بسیار بالایی به فرش دستباف دارند.
    استفاده از این فرش‌ها در دیزاین داخلی خانه تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت خانه دارند جنس این فرش‌ها که به‌نوعی شبیه فرش دستباف هستند از نخ پروپیلن یا از نفخ اکریلیک می‌باشند نخ‌های پروپیلن روی فرش خواب کمتری دارند و ظریف هستند و بسیار نرم می‌باشند اما طول عمر کمتری نسبت به نسخه‌های اکریلیک دارند.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

شماره تماس سمساری در قلهک

سمساری در خیابان بهبودی تهران

سمساری در خیابان نبرد تهران

سمساری در خیابان نظام اباد

شماره تماس سمساری در یوسف آباد

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید