home سمساری درخرید ماشین لباسشویی دست دوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

درخرید ماشین لباسشویی دست دوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در حالی که خرید ماشین لباسشویی نو همیشه ایده خوبی است، ولی یک ماشین لباسشویی دست دوم هم اگر با دقت انتخاب شود، یک خرید مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.به طور کلی خرید کالاهای دست دوم بدون ریسک نیست! موقعی می‌توانید یک ماشین لباسشویی دست دوم خوب بخرید که به نکات پیش از خرید آن توجه داشته باشید.

نکات پیش از خرید ماشین لباسشویی دست دوم

1. ظرفیت مخزن شست‌وشو را درنظر بگیرید

 یکی از که در انتخاب ماشین لباسشویی دست دوم حائز اهمیت است، توجه به ظرفیت مخزن شست‌و‌شو است. تفاوتی ندارد، ماشین لباسشویی جدید باشد یا قدیمی. فقط به ظرفیت آن دقت کنید که روی قسمت جلوی بدنه ماشین لباسشویی و به کیلوگرم، حک می‌شود. برای اینکه متوجه شوید، کدام ماشین لباسشویی مناسب شماست، باید تعداد اعضای خانواده را درنظر بگیرید. البته خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت بیشتر، برای کسانی که فرزند کوچک دارند، یا تعداد اعضای خانواده‌اشان زیاد است، ایده خوبی است. چون با هر بار روشن کردن آن، می‌توانند لباس‌های بیشتری را بشورند و این یعنی ماشین لباسشویی کمتر استفاده می‌شود و علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، طول عمر دستگاه کم نمی‌شود.

معمولا ظرفیت ماشین لباسشویی دست دوم چون حداقل ۲ الی ۳ سال از زمان ساخت آن گذشته، از ۳ کیلوگرم تا ۹ کیلوگرم است. چون اکثر ماشین‌های لباسشویی که تولید آنها به چند سال قبل برمی‌گردد،  معمولا ظرفیتشان از ۳ تا ۹ کیلوگرم است. ولی در سال‌های اخیر تولید ماشین لباسشویی با ظرفیت بالاتر از گذشته بیشتر شده است. بنابراین می‌توان لباسشویی از ظرفیت ۹کیلوگرم به بالا را به راحتی در بازار یافت.

2. به برند ماشین لباسشویی دست دوم دقت کنید

بعد از تصمیم‌گیری در مورد ظرفیت مناسب ماشین لباسشویی خود، فاکتور بعدی که باید به آن توجه کنید، برند است. بعضی از نام‌های تجاری نسبت به سایر برندها قابل اطمینان‌تر هستند. دلیل آن هم استقبال زیاد مصرف‌کنندگان، رضایت خریداران، طول عمر زیاد محصولات و … است. خرید وسایل برقی دست دوم ریسک است و این شما هستید که باید بسیار با دقت عمل کنید. بنابراین برای این که ماشین لباسشویی مناسبی بخرید، به برند آن توجه کنید. ببینید آیا این ماشین لباسشویی یک مارک تجاری معتبر است یا نه. هرچند باز هم این نکته را فراموش نکنید، «برند معروف، نشانه برتر و بهتر بودن نسبت به یک برند کمتر شناخته شده نیست!» ولی در کل برندی که معتبر باشد، انتخابش ریسک کمتری برایتان خواهد داشت.

3. ماشین لباسشویی انتخاب کنید که همچنان تولید می‌شود

در هنگام خرید ماشین لباسشویی دست دوم، مدلی انتخاب کنید که همچنان نیز تولید می‌شود. چون ممکن است، ماشین لباسشویی پس از مدتی نیاز به سرویس یا تعمیر داشته باشد، و اگر مدل انتخابی شما قدیمی و خط تولید آن متوقف شده باشد، تهیه ودسترسی به لوازم و قطعات آن سخت است. اینکه در صورت مشکل پیدا کردن ماشین لباسشویی، بدانید با چه مرکزی تماس بگیرید، قطعات لباسشویی همچنان در دسترس است و برای تعمیر و سرویس آن دچار مشکل نمی‌شوید، یکی از مهم‌ترین نکاتی است، که توجه به آن بسیار ضروری است.

ماشین لباسشویی دست دوم را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید لباسشویی دست دوم دارید راه‌های متعددی برای خرید وجود دارد. مثلا می‌توانید با مراجعه حضوری به سمساری و فروشگاه‌هایی که لوازم خانگی دست دوم می‌فروشند، لباسشویی دست دوم مورد نظرتان را پیدا و خریداری کنید. یا با خرید آنلاین از اپلیکیشن و سایت‌های معتبر مانند دیوار و غیره خریدتان را انجام دهید.

 

· خرید ماشین لباسشویی دست دوم از دیوار

دیوار، سایت و اپلیکیشنی است که برای خرید کالاهای مختلف دست دوم از جمله خرید لباسشویی دست دوم می‌توانید از آن استفاده کنید. در دیوار با مشخص کردن شهر محل زندگی خود و انتخاب دسته‌ای که می‌خواهید از آن خرید کنید، گزینه‌هایی برای شما نمایش داده می‌شوند که توسط صاحب برخی فروشگاه‌ها یا افراد معمولی بارگزاری شده‌اند.

شما می‌توانید با قیاس قیمت، برند و ویژگی‌هایی که در نظر دارید لباسشویی مدنظرتان را پیدا و خریداری کنید. البته هنگام خرید از این طریق نکاتی هستند که بهتر است رعایت شوند تا خرید خوبی داشته باشید. حال به برخی از این نکات می‌پردازیم:

  1. استفاده از مهلت تست ماشین لباسشویی دست دوم و اطمینان حاصل کردن از سالم بودن آن
  2. در نظر گرفتن هزینه‌ای که به ازای ماشین لباسشویی دست دوم پرداخت می‌کنید
  3. خرید از افراد قابل اطمینان و هوشیار بودن دربرابر کلاهبرداران

· خرید ماشین لباسشویی دست دوم از سمساری

یکی دیگر از راه‌های خرید لباسشویی دست دوم، مراجعه حضوری به سمساری‌ها است. شما می‌توانید با مراجعه به سمساری‌های شهر خود و مقایسه قیمت‌ و ویژگی‌ها ماشین لباسشویی دست دوم مناسبتان را انتخاب و خریداری کنید. اگر تا به اینجا از این مقاله رضایت داشتید می‌توانید با مراجعه به مقاله دیگر ما، با عنوان خرید ماشین لباسشویی با انواع مدل‌ها آشنا شده و اطلاعات کامل و جامعی کسب کنید.

مزایای خرید ماشین لباسشویی دست دوم

خرید این محصول مزایایی نیز دارد برای مثال، بزرگترین مزیت آن صرفه جویی در هزینه‌ها است چرا که شما با پرداخت هزینه‌ کمتری، صاحب ماشین لباسشویی از برند مشهورتری می‌شوید و این در صورتی است که اگر قصد خرید ماشین لباسشویی دست اول با همان بودجه را داشته باشید، صاحب برند ناآشنایی خواهید شد.

دیگر موردی که باعث می‌شود خرید محصول دست دوم را به نو آن ترجیح دهید این است که به دلیل تورم و برخی تحریم‌ها کالاهای جدید کیفیت و دوامی همچون کالاهای چند سال پیش را ندارند و شما با خریداری لباسشویی دست دوم که 2 الی 3 سال قبل تولید شده است شاهد دوام بیشتر، کیفیت بهتر و عملکرد قوی‌تر خواهید بود.

معایب ماشین لباسشویی دست دوم

خرید کالای دست دوم علاوه بر مزایایی که دارد برخی معایب را نیز به همراه خواهد داشت؛ برای مثال استهلاک بالا و نیاز به تعمیر در کوتاه مدت، ظاهر ایراددار و غیره از جمله معایب این نوع خرید هستند.

با خرید لباسشویی دست دوم ظاهرا در هزینه صرفه جویی خواهید کرد ولی در نظر بگیرید، امکان نیاز به تغییر قطعات یا تعمیر محصول وجود داشته در نتیجه، خرید لباسشویی دست دوم انتخابی بی عیب و نقص نیست.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در دیباجی

سمساری در سعادت آباد

سمساری در چیذر

سمساری در کاشانک

سمساری در پارک وی

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید