home سمساری معرفی محلات شمال تهران

معرفی محلات شمال تهران

معرفی محلات شمال تهران

سایت سمسارچی خریدار وسایل منزل دست دوم در شمال تهران می باشد.

شماره تماس سمساری:09122725127

شماره تماس بهترین سمساری خریدار وسایل منزل در شمال تهران

جهت فروش انواع وسایل منزل با سمساری خریدار وسایل منزل در شمال تهران تهران در تماس باشید.

آشنایی با محله های شمال تهران

محله های شمال تهران مساحت گسترده ای را از شهر بزرگ تهران به خود اختصاص داده اند. در واقع محله های شمال تهران از جمله محبوب ترین محله های پایتخت به حساب می آید که همیشه توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب می کنند. تهران شهری عظیم و بزرگ است که با قرار داشتن در موقعیت مکانی بسیار عالی در ایران، به عنوان یکی از خوش آب و هوا ترین و محبوب ترین شهر های ایران شناخته می شود. در واقع شهر تهران از جمله مشهور ترین شهر های ایران است که این شهرت، بی علت نیست. دلیل شهرت این شهر وجود تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری و تفریحی، برج ها و آسمان خراش های متعدد، امکانات رفاهی و تفریحی، و به طور کلی، تعداد بسیار زیادی از دیدنی ها است. جالب است بدانید که عموم این جاذبه های گردشگری و آسمان خراش ها در محله های شمال تهران قرار دارند.

محله های شمال تهران جزو محله هایی از پایتخت می باشد که همیشه میزبان بسیاری از پایتخت نشینان و توریستان است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که تهران، جزء معدود شهر های پایتخت است که دارای شب هایی زنده و شلوغ می باشد. ولی یکی از شلوغ ترین بخش های این شهر، محله های شمال تهران است. به خصوص در شب ها، بسیاری از جوانان و خانواده ها به قصد تفریح و گشت و گذار به محله های شمال تهران می روند. در ادامه این مقاله، به معرفی محله های شمال تهران و همچنین کلیه امکاناتی که در این بخش از تهران قرار دارند پرداخته ایم. علاوه بر این، به معرفی جاذبه های گردشگری، مراکز خرید، دسترسی ها، و به طور کلی کلیه جذابیت های محله های شمال تهران را بیان کرده ایم.

معرفی محله های شمال تهران و مختصات آن ها

محله های شمال تهران با داشتن تنوع بسیار بالا می توانند کمی گیج کننده باشند. به همین دلیل نخست بهتر است به معرفی محدوده ی محله های شمال تهران بپردازیم. شمال تهران، تعداد بسیار زیادی از محله ها را در درون خود جای داده و به عنوان محبوب ترین و پر جاذبه ترین بخش شهر تهران شناخته می شود. محدوده های شمال تهران از شمال با رشته کوه البرز، شروع می شود و همچنین، مناطق 1 و 3 را شامل می شود. همچنین بخشی از مناطق 2 و 5 نیز در شمال تهران قرار دارد که این مناطق نیز شامل آب و هوای بی نظیر و جاذبه های گردشگری فراوان می باشند. ولی باید اشاره کنیم که همین مناطق شهر تهران، محله های شمال تهران را در درون خود جای داده است و در نتیجه، هر کدام از محله ها مختصات و ویژگی های مخصوص به خود را دارد.

محله های شمال تهران شامل امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری مختلفی نیز می باشند که این امکانات با توجه به هر منطقه به طور جداگانه تعبیه شده اند. به طور کلی می توان گفت که محله های شمال تهران، با توجه به قرار گیری در موقعیت مکانی ویژه و فاصله بسیار کم با کوه های شمالی تهران و یا حتی قرار داشتن در دامنه این کوه ها، از جمله بهترین و محبوب ترین مناطق در پایتخت است و به واسطه وجود امکانات و ویژگی های متعدد و بهتر در این مناطق، همه روزه اشخاص بسیار زیادی از نقاط گوناگون پایتخت به سمت این مناطق جذب می شوند و ساعاتی در روز را در محله های شمال تهران می گذرانند.

بررسی محله های شمال تهران 

محله های شمال تهران کلیه مساحت منطقه 1 پایتخت را پوشش داده اند. این منطقه در حدود 60 کیلومتر مربع وسعت داشته و علاوه بر این که نام “بالا شهر تهران” را به خود اختصاص داده است، بلکه در واقع در بالا ترین نقطه شهر تهران نیز قرار دارد.  اگر به این منطقه رفته باشید، متوجه شیب تند خیابان های این منطقه شده اید و در حقیقت کاملا مشخص است که این منطقه از تهران، بر روی کوهپایه های رشته کوه البرز قرار دارد. در منطقه 1 تهران علاوه بر وجود محله های متفاوت و بسیار زیاد، امکانات متعددی نیز وجود دارد. امکاناتی که شاید نمونه آن ها را در هیچ کجای پایتخت پیدا نکنید. این منطقه محبوب ترین محله های شمال تهران را در خود جای داده است و در نتیجه توجه بسیاری از افراد و پایتخت نشینان و حتی توریستان را به خود جلب می کند.

محله های شمال تهران واقع در منطقه 1 شامل 30 مورد است. به طور کلی از محله های شمال تهران که در منطقه 1 قرار دارند می توان به محله های: تجریش، دربند، ازگل، اقدسیه، زعفرانیه، اوین، شهرک نفت، چیذر، دارآباد، ولنجک، جوزستان، امام زاده قاسم، شهرک محلاتی، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کاشانک، دزاشیب، محمودیه، سوهانک، آجودانیه، جماران، الهیه، نیاوران، کاشانک، باغ فردوس، کامرانیه اشاره کرد. این محله ها دارای شهرت بسیار زیادی می باشد و نیمی از جاذبه های گردشگری پایتخت را در خود جای داده اند.

بررسی جاذبه های گردشگری محله های شمال تهران

از مهم ترین جاذبه های گردشگری محله های شمال تهران موجود در این منطقه می توان به دربند، بام تهران، درکه، پیست اسکی توچال، بازار تجریش، امام زاده صالح، فرهنگسرای نیاوران، پارک قیطریه، کاخ نیاوران، کاخ سعد آباد، نگارخانه جماران، فرهنگسرای ملل، پارک ملت، امام زاده قاسم، پارک جمشیدیه، موزه حیات وحش ایران اشاره کرد. علاوه بر این لازم به ذکر است که در بسیاری از مراکز خرید موجود در محله های شمال تهران ، شهر بازی ها و مراکز تفریحی بسیار زیادی وجود دارد و در نتیجه بسیاری از خانواده ها برای گردش و تفریح فرزندان خود، ساعاتی را در این شهر بازی ها می گذرانند.

آشنایی با مراکز خرید منطقه 1 تهران

جالب است بدانید که در محله های شمال تهران واقع در منطقه 1، تعداد بسیار زیادی از مراکز خرید، و مجتمع های تجاری و اداری وجود دارد. در واقع در هر کدام از این مناطق، حداقل یک مرکز خرید وجود داشته و در نتیجه ساکنین محله های شمال تهران می توانند به سادگی اقدام به خرید از این مراکز تجاری کنند. از جمله مراکز خرید و تجاری موجود در منطقه 1 می توان موارد زیر را نام برد:

•    مجتمع تجاری ارگ
•    مرکز خرید مدرن الهیه
•    مرکز خرید پالادیوم
•    پاساژ قائم
•    مرکز خرید تندیس
•    مرکز خرید گالریا
•    مرکز خرید ولنجک
•    مرکز خرید الماس ایران
•    مرکز خرید روشا
•    مرکز خرید توچال
•    مرکز خرید جم سنتر
•    مرکز تجاری سام سنتر
•    مرکز تجاری کوه نور
•    پاساز میری
•    پاساژ کیش تهران
•    پاساژ محمودیه
•    مرکز خرید داریوش
•    مرکز خرید پارس الهیه
•    مرکز خرید کیمیا
•    پاساژ البرز
•    پاساژ نیکو
•    مرکز خرید پارس بوستان
•    بازار صدف تهران
•    پاساژ کواستان
•    پاساژ سامعی
•    پاساژ بعثت
•    شمیران سنتر
•    پاساژ ابریشم
•    مجتمع تجاری و تفریحی عرش آجودانیه
•    مجتمع نارسیس
•    پاساژ والفجر
•    پاساژ صادقیه اقدسیه
•    مرکز خرید نارون

شعبه های فعال سمسارچی:   شماره تماس سمساری در خیابان باهنر تهران

مزیت های منطقه 1 تهران

همانگونه که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم، محله های شمال تهران به خصوص منطقه 1 تهران، به علت  قرار داشتن در کوهپایه های شمال تهران، از محبوب ترین نقاط در این شهر هستند. علاوه بر این یکی از بهترین ویژگی های این مناطق، وجود آب و هوای بسیار عالی و خنک می باشد. در واقع اگر در فصل تابستان به این منطقه از پایتخت بروید، متوجه تفاوت دما خواهید شد. از دیگر ویژگی های خوب این منطقه، مسیر دسترسی به آن است. جالب است بدانید که مسیر های دسترسی فراوانی در این محله های شمال تهران وجود دارد و در واقع مترو، بی آرتی، اتوبوس های خطی و همچنین تاکسی های بسیار زیادی در نقطه به نقطه منطقه 1 تهران وجود دارند و در نتیجه جا به جایی در سطح شهر در این منطقه بسیار آسان می باشد.

معرفی محله های شمال تهران (منطقه 2)

محله های شمال تهران تنها در منطقه 1 قرار ندارد! در واقع علاوه بر منطقه 1، منطقه 2 نیز تعداد بسیار زیادی از محله های شمال تهران را درخود جای داده است. این منطقه از تهران نیز از شمال از کوه های رشته کوه البرز شروع می شود. جالب است بدانید که منطقه 2 تهران تا حدود میدان آزادی ادامه داشته و در نتیجه می توان گفت که جزو مناطق بزرگ شهر تهران به شمار می رود. این منطقه با داشتن وسعتی بالا، دارای آب و هوای متفاوت در هر قسمت خود می باشد اما بالاترین نقطه از منطقه 2 بهترین و خوش آب و هواترین محله های شمال تهران به شمار می آید و در نتیجه در میان پایتخت نشینان محبوبیت بسیار زیادی دارد.

محله های شمال تهران مساحت بسیار سیعی از منطقه 2 پایتخت را تشکیل داده اند. همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم، منطقه 2 تهران دارای مساحت بسیار زیادی بوده و در نتیجه، محله های بسیار زیادی را در درون خود قرار داده است. از جمله محله های شمال تهران که در منطقه 2 قرار دارند می توان به محله برق آلستوم، گیشا، مرزداران، تهران ویلا، سعادت آباد، شهرک مخابرات، شهرک غرب، صادقیه، شهر آرا، طرشت، فرحزاد، تهران ویلا، ستارخان، همایون شهر، اشاره کرد.

این محله ها از جمله بهترین محله های شهر تهران می باشد که با داشتن بافت شهری بسیار زیبا، و همچنین وجود فضای سبز متعدد و بسیار زیاد، جزو محبوب ترین محله های پایتخت می باشد که همه روزه افراد بسیاری به این منطقه از تهران می آیند و با گشت و گذار در محله های شمال تهران در منطقه 2 ساعاتی را به تفریح می پردازند.

آشنایی با جاذبه های گردشگری منطقه 2 تهران

محله های شمال تهران در منطقه 2 از محبوب ترین و بهترین جاها برای سکونت و همچنین زندگی می باشند. علت هم این است که در این منطقه، تعداد بسیار زیادی جاذبه گردشگری، تفریحی، و همچنین مراکز خرید وجود دارد. از جمله جاذبه های گردشگری در منطقه 2 تهران می توان به پارک ها و بوستان های متعدد اشاره کرد. از جمله این پارک ها می توان به پارک شهر آرا، پارک نهج البلاغه، پارک ژوراسیک، پارک پردیسان، پارک پرواز، پارک گفتگو، اشاره کرد. اما سایر جاذبه های دیدنی و گردشگری در منطقه 2 تهران و همچنین محله های شمال تهران می توان به برج میلاد، موزه تنوع زیستی واقع در پارک پردیسان، امام زاده عینعلی و زینعلی، اشاره کرد. این منطقه از تهران دارای زیباترین بخش ها و بهترین مراکز می باشد که بازدید از آن ها بی ضرر نیست.

معرفی مراکز خرید محله های شمال تهران (منطقه 2)

از جمله مهم ترین و محبوب ترین مراکز خرید محله های شمال تهران موجود در منطقه 2 می توان به مرکز خرید پلاتین، مرکز خرید میلاد نور، مرکز خرید لیدوما، مرکز خرید ایران زمین، مرز خرید گلستان، مرکز خرید آرن، مجتمع اداری تجاری رویال، مجتمع تجاری گلدیس، مرکز خرید نصر، مرکز خرید پرواز، مرکر خرید مهستان، بازار سنتی ستارخان، پاساژ افق، پاساژ تهرانی، مرکز خرید تیراژه، مرکز خرید شهاب، پاساژ پردیسان، مرکز خرید پردیس، مجتمع تجاری یادگار، اشاره کرد. حتما از این مراکز خرید دیدن کنید و ساعاتی را در بهترین و محبوب ترین پاساژ های موجود در محله های شمال تهران سپری کنید.

بررسی محله های شمال تهران (منطقه 3)

محله های شمال تهران علاوه بر قرار داشتن در مناطقی که در مطالب بالا اشاره کردیم، در منطقه 3 تهران نیز قرار دارند. دراین منطقه، که از شمال با بزرگ راه صدر و همچنین مدرس، از جنوب با همت و رسالت، از غرب به بزرگراه چمران و همچنین از شرق با خیابان پاسداران همسایگی دارد، تعداد بسیار زیادی از جاذبه های تفریحی و گردشگری وجود دارد. همچنین محله های شمال تهران که در منطقه 3 قرار دارند از جمله محبوب ترین محله های تهران می باشند و افراد بسیاری علاقه مند به زندگی در این مناطق هستند. این منطقه از محله های بسیار زیادی تشکیل شد که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

محله های شمال تهران که در این منطقه قرار دارند شامل اختیاریه، ونک، میرداماد، ولیعصر، ظفر، قلهک، دروس، دولت، دیباجی، پاسداران، جردن، سید خندان می باشند. محله های شمال تهران موجود در منطقه 3 جزو محبوب ترین و خوش آب و هوا ترین مناطق تهران می باشد که جاهای دیدنی بسیار زیادی در آن ها وجود دارد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری منطقه 3 تهران

محله های شمال تهران که در منطقه 3 قرار دارند جاذبه های گردشگری بسیار زیادی را در درون خود جای داده اند. از در محله های شمال تهران موجود در این منطقه، انواع و اقسام رستوران ها و  کافه ها وجود دارد که هر کدام از آن ها با وجود دیزاین و دکوراسیون متفاوت خود، از محبوب ترین کافه های تهران می باشند و همچنین افراد بسیاری برای گشت و گذار های شبانه و شکم گردی به این منطقه از پایتخت می روند.

علاوه بر این مراکز خرید متعددی در محله های شمال تهران موجود در این منطقه از پایتخت وجود دارد که از آن ها می توان به بازار ونک، مرکز خرید پاسداران، مرکز خرید پاسارگاد، مرکز خرید میرداماد، مرکز خرید سئول، مرکز خرید آسمان، مرکز خرید الهیه، مرکز خرید اسکان، مجتمع تجاری نگین ظفر، مرکز خرید آرین، پاساژ آسیا، مجتمع تجاری رز میرداماد، بازار صفویه، اشاره کرد.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در سعادت آباد

سمساری در چیذر

سمساری در کاشانک

سمساری در پارک وی

سمساری در خیابان بهشتی

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید