home سمساری علت رفتن تصویر تلویزیون

علت رفتن تصویر تلویزیون

علت رفتن تصویر تلویزیون

با وجود آنکه شرکت‌های تولید کننده تلویزیون سعی دارند تا برترین فناوری‌های صدا و تصویر را در محصولات خود استفاده کنند، ولی  هنوز هم بعضی از تلویزیونها بعد از مدتی، دچار مشکل شده و به علت خرابی از کار می‌افتند. البته بعضی مواقع مشکل پیش آمده ارتباطی به خود دستگاه ندارد و به علت استفاده نادرست از تلویزیون –برای نمونه اتصال کابلهای نامناسب و یا فلش ویروسی به دستگاه – اتفاق می‌افتد. برای مثال یکی از مشکلات مشاهده در تلویزیون‌های امروزی، مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می باشد. این موضوع امکان دارد بعد از هر بار روشن کردن دستگاه یا هر چند وقت یکبار اتفاق بیفتد.

به طور کلی قطع و وصل شدن تصویر در دو حالت رخ می دهد: یا اینکه تصویر به طور کلی قطع شده و مجدداً پس از چند ثانیه وصل می شود و یا اینکه قسمتی از تصویر به شدت تیره شده و تصویر آن قابل دیدن نیست. این موضوع امکان دارد به علت خرابی قطعاتی مثل بک لایت، مین برد، پاور و یا خود پنل اتفاق افتاده باشد. در هر صورت اگر دستگاه شما همواره با چنین مشکلی روبه رو شده است بهتر است برای برطرف کردن مشکل سریعتر دست به کار شده و مشکل را حل کنید.

علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

همانگونه که در بالا اشاره کردیم، مشکلات متفاوتی در سخت افزار دستگاه امکان دارد موجب قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون شود. برای برطرف نمودن این اشکال باید پیش از هر چیز دلایل بروز این اشکال -با عیب‌یابی دقیق- شناسایی شود. در زیر مهمترین علت هایی که امکان دارد موجب بروز چنین مشکلی در تلویزیون شوند را بررسی می کنیم. دقت کنید که تشخیص علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون تنها توسط کارشناسان خبره صورت می گیرد. در این رابطه آنها با استفاده از تجهیزات مخصوصی که در اختیار دارند، دستگاه را عیب یابی می کنند. آنها پس از عیب یابی امکان دارد به یکی از دلایل زیر برسند.

خراب شدن بک لایت تلویزیون

خراب شدن لامپ های تصویر، یکی از رایج ترین علت های قطع شدن تصویر در تلویزیون می باشد. در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی، زمانی که یک یا چند لامپ خراب شود و از کار بیفتد به تدریج تعداد لامپ های معیوب بیشتر شده و با سوختن کامل سری لامپ، تصویر تلویزیون کاملاً قطع می شود. این امر در تلویزیون هایی که دو سری لامپ دارند کمی متفاوت تر می باشد. زمانی که یک سری از لامپ ها خراب شود، وقتی تلویزیون روشن می شود، سری معیوب برای یک لحظه روشن شده و مجدداً خاموش می شود. اگر مشکل تصویر از بک لایت باشد در این صورت با عوض کردن آن مشکل حل خواهد شد.

خراب شدن مین برد تلویزیون

مین برد یکی از قطعاتی می باشد که با تصویر تلویزیون و قطعاتی که موجب نمایش تصویر می شوند ارتباط تنگاتنگی دارد. اختلال در این قطعه، اثر نامطلوبی بر تصویر دارد و امکان دارد یکی از دلایل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون باشد. در شرایطی که مین برد مشکل داشته باشد حتی امکان دارد تلویزیون به صورت خودکار خاموش و روشن شود.

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در خیابان جشنواره تهران

مشکل در پنل دستگاه

ضعیف شدن پنل و یا قطع اتصالات آن نیز می تواند یکی دیگر از عوامل موثر بر قطع شدن تصویر باشد. اگرچه این موضوع امکان دارد به ندرت اتفاق بیفتد ولی کار کردن بیش از اندازه دستگاه، ضربه خوردن و ریختن مایعات روی تلویزیون می تواند موجب اختلال در عملکرد پنل شود. تشخیص خرابی پنل تنها توسط کارشناسان فنی صورت می گیرد.

خراب شدن برد پاور

یکی از قسمت هایی که در تلویزیون نقش مهمی ایفا می کند برد پاور است. این قطعه با تقسیم جریان الکتریکی بین قطعات گوناگون، انرژی مورد لازم را برای فعالیت آنها تأمین می نماید. چنانچه این قطعه خراب شده و یا اینکه ضعیف شده باشد، یکی از قسمت هایی که تحت تأثیر قرار می گیرد، مرتبط به تصویر می باشد. در شرایط خرابی برد پاور همیشه یا تصویر به طور کلی قطع شده و یا اینکه به شدت تیره می شود.

برطرف کردن مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

برای برطرف کردن این مشکل نخست باید علت بروز آن مشخص شود. بعد از این موضوع می توان اقدام به برطرف کردن قطع شدن تصویر در تلویزیون کرد. پس در نتیجه اگر ریشه مشکل برگرفته از خرابی بک لایت، مین برد، برد پاور و یا پنل باشد در این صورت با تعمیر یا تعویض این قطعات، مشکل حل می شود. رفع ایراد قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون تنها بعد از بررسی دستگاه و عیب یابی آن توسط تکنسین های فنی تعمیرات تلویزیون صورت می گیرد. البته دقت کنید هریک از قطعاتی که ایراد داشته باشند امکان دارد آسیب آنها به حدی باشد که امکان تعمیر نداشته باشند. در این صورت راه حل مشکل تنها با عوض کردن قطعات عملی می شود.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در سعادت آباد

سمساری در چیذر

سمساری در کاشانک

سمساری در پارک وی

سمساری در خیابان بهشتی

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید