home سمساری معرفی محلات غرب تهران

معرفی محلات غرب تهران

معرفی محلات غرب تهران

کلان شهر تهران با جمعیت بیش از ۸.۵ میلیون نفر بی‌اندازه بزرگ و پهناور است. هر نقطه و محله تهران به تنهایی به اندازه شهرهای مشهور ایران و جهان جمعیت در خود جای داده. تهران امروز از شرق و غرب و جنوب و حتی شمال (با وجود اینکه از سمت شمال به کوه محدود شده) در حال گسترش است. البته غرب تهران به خاطر موقعیت خاصش از جمله نزدیکی به کارخانه‌‌جات در چند دهه گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته و به همین خاطر از نظر شهرسازی و البته جمعیتی رشد داشته و محبویت بیشتر یافته. در این مقاله قصد داریم، محله‌های غرب تهران را بررسی کنیم.

معرفی محله های غرب تهران

پونک

پونک در شمال غربی تهران قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین محله‌های غرب تهران به حساب می‌آید. بخش اعظم محله پونک جزء شهرداری منطقه ۵ است و بخشی دیگر جزء منطقه ۲. پونک از قدیمی‌ترین محله‌های تهران به حساب می‌آید، و حتی گفته می‌شود ده پونک قدمتی بیش از ۸۰۰ سال داشته. به هر حال امروز پونک به عنوان یکی بهترین نقاط غرب تهران شناخته می‌شود.

صادقیه

صادقیه هم مثل پونک در دو منطقه ۲ و ۵ شهرداری تهران قرار گرفته و دو بزرگراه اشرفی اصفهانی و محمدعلی جناح حدفاصل این دو منطقه در صادقیقه است. صادقیه پیش از انقلاب به اسم آریاشهر شناخته می‌شده و البته هنوز در بین تهرانی‌ها با آریاشهر شناخته می‌شود. صادقیه، ارمکان و بلوار فردوس همگی جزء از صادقیه محسوب می‌شوند.

ستارخان

ستارخان یکی دیگر از مشهورترین و محبوب‌ترین محله‌های غرب تهران است. در گذشته ستارخانه به اسم خیابان تاج شاخته می‌شود. ستارخان در حوزه شهرداری منطقه ۲ تهران قرار گرفته.

جنت آباد

جنت آباد در منطقه ۵ شهرداری تهران قرار گرفته و از شمال به ده حصارک، از شمال شرق به محله‌های پونک و چهار دیواری و بزرگراه اشرفی اصفهانی، از غرب به شهران و از جنوب به خیابان آیت‌الله کاشانی محدود می‌شود. وجه تمایز جنت‌آباد نسبت به دیگر محله‌های غرب تهران، بوستان‌ها و فضای سبز بیشتر آن است. در ضمن این منطقه مجتمع‌های تجاری بیشتری را در خود جای داده است.

شهر زیبا

شهر زیبا یکی دیگر از محله‌های منطقه ۵ تهران است. این محل از شمال به شهران، از شرق به جنت‌آباد و صادقیه و از جنوب به محله‌های سازمان برنامه و کوی ارم و در نهایت از غرب به محله‌‌های دهکده المپیک و کن محدود شده است.

شهران

همانگونه که در بالا ذکر شد، شهران در بخش شمالی شهر زیبا قرار گرفته. گفته می‌شود، در گذشته از این محله به نام «آب پیک» یاد می‌شده. ویژگی مهم شهران بوستان جنگلی کوهسار است در در شمال غربی محله و دامنه جنوبی البرز واقع شده.

طرشت

طرشت یکی از روستاهای قدیمی تهران بوده که با گسترش پایتخت قسمتی از شهر شده. طرشت در حال حاضر در شمال شرقی میدان آزادی و غرب تهران واقع شده.

گیشا

گیشا یا کوی نصر بی‌تردید محبوب‌ترین و به نوعی پر جنب‌وجوش‌ترین منطقه غرب تهران است. گیشا از شرق به بزرگراه چمران، از غرب به بزرگراه شیخ فضل‌الله و از شمال به بزرگراه حکیم و از جنوب به بزرگراه جلال آل احمد محدوده شده.

چیتگر

محله چیگتر به نوعی به قطب گردشگری غرب تهران محسوب می‌شود، چرا که پارک جنگلی چیتگر و دریاچه چیتگر در این محله قرار گرفته. البته همین پارک و دریاچه باعث شده تا قیمت خانه‌ها و املاک در محله چیتگر رشد زیادی داشته باشند.

شهرک اکباتان

شهرک اکباتان یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌‌های تهران است. برج‌های شهرک اکباتان پیش از انقلاب به کمک مهندسین خارجی و با بهره‌گیری از جدیدترین و بهترین فناوری‌های ساختمان‌سازی بنا شد. گفته می‌شود برج‌های شهرک اکباتان در برابر زلزله به شدت ۹ ریشتر هم مقاوم هستند.

تهرانسر

تهرانسر یکی دیگر از منطقه‌های غرب تهران است که از شمال به بزرگراه شهید لشکری و محله شهکر آزادی و از جنوب به بزرگراه فتح و از شرق به فرودگاه مهرآباد والبته شهرک آسمان و از غرب به بزرگراه آزادگاه و شهرک استقلال محدود شده. تهرانسر جزء شهرداری منطقه ۲۱ است.

آزادی

خیابان آزادی شاید قدیمی‌ترین محله در این لیست است. خیابان آزادی از میدان انقلاب شروع و تا میدان آزادی منتهی می‌شود.

حصارک

حصارک یکی دیگر از محله‌های قدیمی شمال غرب تهران است. حصارک در منطقه ۵ قرار گرفته.

فردوس

کوی فردوس محله بعدی در لیست ماست. این محله تقریبا حدود ۵۰ سال قدمت دارد.

کن

کن یکی از روستاهای قدیمی اطراف تهران بوده که به مرور و با توسعه تهران در حال حاضر در شمال غرب پایتخت قرار گرفته. محله کن در مناطق ۱، ۲، ۵، ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران قرار گرفته.

وردآورد

یکی دیگر از مناطق غرب تهران می باشد که در شهرداری منطقه‌های ۲۱ و ۲۲ تهران واقع شده است.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در سعادت آباد

سمساری در چیذر

سمساری در کاشانک

سمساری در پارک وی

سمساری در خیابان بهشتی

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید