نکات مهم در خصوص خرید سیسمونی

فهرست محتوا نمایش

یکی از مهم ترین دغدغه های یک خانواده در زمان بارداری خرید سیسمونی و وسایل مورد نیاز نوزاد می باشد.

( لطفا تماس نگیرید در سمسارچی خرید و فروش لوازم سیسمونی نداریم )

خرید سیسمونی از گذشته رسم بوده است. ولی چگونگی خرید و زمان خرید سیسمونی بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله شما را با نکاتی برای خرید سیسمونی آشنا می کنیم.از دل انگیزترین و زیباترین خریدهایی که آقایان و خانم ها در زندگی خود انجام می دهند، خرید سیسمونی می باشد. به علت شوق و ذوق آن ها کلیه وسایل ریز و درشت کودک شان را خریداری می کنند.برای خرید سیسمونی نوزاد پسر و دختر باید برخی اصول را رعایت نمایید. از مهم ترین آن ها این است که رنگ وسایل آن مناسب پسر و یا دختر باشد.

بعد از تعیین جنسیت شروع به خرید نمایید

نکته ی قابل توجه که برای خرید سيسمونی نوزاد باید به آن دقت کنید جنسیت نوزاد می باشد. برخی از خانواده ها پس از اطلاع از بارداری فورا شروع به خرید سیسمونی می کنند که این کاملا نادرست است. حتی اگر بخواهید لوازمی که به جنسیت نوزاد ارتباطی ندارد تهیه نمایید هم نادرست است. چون پس از تعیین جنسیت و خرید لوازم دیگر دلتان می خواهد رنگ و طرح آن ها را تغییر بدهید و همه را با هم ست کنید.

برای خرید سرویس کالسکه از یک رنگ مشترک بین دختر و پسر انتخاب نمایید. چون مدت بسیاری از آن ها استفاده نمی کنید، می توانید آن ها را برای فرزند بعدی نگهدارید. ولی خرید این سرویس از ضروریات سیسمونی نمی باشد و می توانید آن ها را حذف کنید.

نکته بعدی:نوزاد شما چه فصلی به دنیا می آید

نکته ی بسیار مهم دیگر که قبل از خرید سیسمونی کودک باید به آن دقت کنیم، فصل و زمان به دنیا آمدن نوزادتان می باشد. وسیله های گوناگونی از جمله لباس های نوزاد با توجه به فصل و آب و هوا و سایز نوزاد کاملا تغییر می کند. لباس های گرم زمستانی و یا لباس های خنک و نازک تابستانه با توجه به زمان به دنیا آمدن فرزندتان انتخاب هایی متفاوت خواهد بود.

بررسی لباس های مناسب نوزاد

برای نوزادتان با توجه به فصل به دنیا آمدنش و در زمستان و یا تابستان چند ماهش می باشد و جنسیت آن لباس نوزاد خریداری نمایید.

به هیچ عنوان لباس های زیادی خریداری نکنید. علاوه بر اینکه برای او کوچک می شوند. بعد از به دنیا آمدن نوزادتان دوست دارید برای او لباس های جدیدتر خریداری کنید. همچنین شما اندازه ی جسه ی نوزاد خود را نمی دانید و یا رنگ پوست او را نمی دانید در نتیجه پس از دنیا آمدن آن خرید کردن برایش لذت بخش تر می باشد.

لباس های ضروری از جمله سرویس های پنبه ای می باشد. که از سایز 0 تا 2 خریداری کنید. البته زمان بدو تولد سایز 0 و 1 و حتی برخی از نوزادان 00 نیاز دارند.یک یا 2 دست لباس بیرونی، جوراب، کلاه کافی می باشد.

شعبه های فعال سمسارچی:   آشنایی با شرکت صنایع استیل البرز

حوله نوزاد

مناسب ترین حوله برای نوزاد، حوله ی کلاه دار می باشد. در صورتی که تمایل دارید حوله ی تن پوش خریداری کنید، بهتر است برای 2 سال به بالا از این نوع حوله خرید کنید. چون حوله ی قبلی برای آن کوچک شده است و کودک شما می ایستد و می تواند از آن استفاده نماید. به هیچ عنوان تن پوش های سایز کوچک خریداری نکنید.

بررسی خرید سرویس چوبی و خواب نوزاد

برای خرید سرویس نوزاد، باید به فضای اتاق تان دقت کنید. اگر اتاق شما کوچک است به هیچ عنوان تخت بزرگ، میزتحریر، میز آرایش، کمد لباس و ویترین را با هم خریداری نکنید. علاوه بر شلوغ شدن فضای بسیاری برای قرار دادن این وسایل می خواهند.سرویس لحاف و بالشت کودک هم از لوازم ضروری است.فقط لوازم مورد نیاز و ضروری را خریداری نمایید.

خرید لوازم بهداشتی نوزاد

لوازم بهداشتی را هم نزدیک تولد نوزاد، خریداری نمایید چون تاریخ تولید آن ها جدیدتر باشد. لوازم بهداشتی شامل: شامپو، صابون، پودر صابون، روغن بدن بچه،پماد سوختگی, شامپو بدن بچه، مایع لباسشویی، لیف، برس و شانه، ناخن گیر، پوشک، دستمال مرطوب، زیرانداز تعویض پوشک، دستمال خشک کن و… خریداری کنید.

خرید اسباب بازی نوزاد

اسباب بازی زیادی خریداری نکنید و از اسباب بازی هایی که برای نوزادان مناسب است خریداری کنید، به هیچ عنوان از اسباب بازی های مناسب سنین بالاتر خریداری نکنید. به مرور زمان اسباب بازی ها را به همراه کودکتان و به سلیقه ی آن ها خریداری کنید.

اشتباهات رایج در خرید سیسمونی نوزاد

آویز تخت نوزاد

این وسیله شاید همان اوایل برای کودک جذاب باشد ولی با گذشت زمان از جذابیت می افتد و کودک حتی به آن نگاه نمی کند.

چراغ خواب نوزاد

خرید چراغ خواب برای نوزادانی که معنی ترس را نمی فهمند یک خرید بیهوده می باشد و برای بینایی او ضرر دارد.

دماسنج اتاق

دمای اتاق کودک همیشه مناسب است و همه یادشان می رود این دستگاه را چک نمایند.

خرید وسایل بی کاربرد در سیسمونی نوزاد

کهنه شور یا مینی واشر:

اصلا نیازی نیست که یک دستگاه جداگانه برای شست و شوی لباس نوزاد خود خریداری کنید زیرا شما می توانید لباس های کودک را خودتان با پودر صابون و یا صابون بچه بشویید.

صندلی غذا:

از وسایل اضافه سیسمونی خرید صندلی غذا می باشد چون پس از مدتی کودک در آن آرام و قرار نمی گیرد و دلش می خواهد مادر او را بغل کند.

وان مخصوص نوزاد:

یک لگن کوچک برای حمام کردن کودک خریداری کنید . در بعضی مواقع نیز این لگن هیچ کاربردی ندارد چون بیشتر مادران نوزادشان را در آغوش خود می گیرند و او را حمام می کنند.

شانه و برس:

در ماه های اولیه پوست سر نوزادان حساس می باشد پس احتیاجی به شانه و برس نیست.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در مشیریه تهران

سمساری در محله دروس

سمساری در کیانشهر تهران

سمساری در دزاشیب تهران

سمساری در خیابان شهید محلاتی تهران

تماس بگیرید