شرق تهران: 88409426   غرب تهران: 09121268617   شمال تهران: 22244290 

راهنما خرید سیستم صوتی خانگی

پست-ویژه-تصویر

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزار و سیستم‌های جدیدی روانه بازار شده است با هدف برطرف کردن مایحتاج کاربران و ایجاد سرگرمی و هیجان ایجاد شده‌اند. سیستم صوتی خانگی یکی از پرطرفدار‌ترین و محبوب ترین لوازم خانگی می باشد که از تنوع بالایی برخودار هستند. به همین علت اشخاص زمان انتخاب یک سیستم صوتی با سردرگمی و گیجی روبه رو می شوند. اگر از آن دسته اشخاصی می باشید که کیفیت صدا زمان تماشای فیلم و سریال برایتان اهمیت بالایی دارد، توصیه می‌کنیم یک سیستم صوتی خانگی با کیفیت را خریداری کنید. این سیستم‌های خانگی از ویژگی‌های بالایی برخوردار هستند بنابراین بهتر است قبل خرید با آن‌ها آشنا شوید. همچنین برای خرید سیستم صوتی بهتر است به نکات گوناگونی توجه کنید که در مقاله راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

نکات قابل توجه برای خرید سیستم صوتی خانگی

  • تعیین کردن بودجه مالی
  • مد نظر داشتن فضای خانه
  • آشنایی با اجزای سیستم صوتی
  • توان خروجی سیستم صوتی
  • تجهیزات جانبی لازم برای سیستم‌های صوتی

تعیین کردن بودجه مالی

نخستین فاکتور مهم راهنمای خرید سیستم صوتی در نظر داشتن بودجه مناسب برای آن می باشد. همانگونه که می‌دانید قیمت سیستم‌های دیجیتالی در ایران به شدت بالا رفته است و هر کسی توانایی خرید بعضی از محصولات را نخواهد داشت. یکی از مهم‌ترین نکاتی که زمان خرید سیستم صوتی خانگی باید به آن توجه کنید، بودجه مالی شما می باشد. مطمئناً هر چه بودجه مالی شما پایین تر باشد انتخاب‌های محدودتری هم خواهید داشت. در ضمن توجه کنید که بالابودن قیمت سیستم صوتی، دلیل بر بهترین بودن و با کیفیت بودن آن نیست.

مد نظر فضای خانه

برای خرید سیستم صوتی خانگی بهتر است فضای خانه را هم در نظر بگیرید. زمان خرید سیستم صوتی می‌توانید از راهنمایی کارشناسان فروش کمک بگیرید تا یک محصول متناسب با متراژ خانه را به شما پیشنهاد نمایند. قابل توجه است بدانید که ملاک بهترین بودن یک سیستم صوتی خانگی صدای بلند و اسپیکر‌های قوی آن نمی باشد. چرا که پخش صدای بسیار بلند در فضای کوچک، نه تنها خوشایند نمی باشد بلکه باعث ناراحتی و اذیت کاربران می شود. پس مهم‌ترین نکته برای بکار گیری از سیستم صوتی، تناسب متراژ خانه و قدرت اسپیکر‌ها می باشد. اگر قصد استفاده از سیستم صوتی در خارج از خانه دارید بهتر است سیستم‌های خانگی بی‌سیم یا شارژی را انتخاب نمایید.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در مشیریه تهران

سمساری در محله دروس

سمساری در کیانشهر تهران

سمساری در دزاشیب تهران

سمساری در خیابان شهید محلاتی تهران

آشنایی با اجزای سیستم صوتی

برای خرید و بکار گیری از سیستم‌های صوتی خانگی نخستین کاری که باید انجام بدهید خواندن راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی و سپس آشنایی با اجزای تشکیل دهنده و چگونگی کار با آن می باشد. مهم‌ترین اجزای سیستم صوتی خانگی به شرح زیر می باشد:

اسپیکر‌ها: یکی از اصلی‌ترین اجزای سیستم صوتی، اسپیکر‌های آن می باشد که با عنوان باند هم مشهور است. وظیفه اسپیکر‌ها پخش صدای با کیفیت از قسمت آمپلی فایر می باشد.

شعبه های فعال سمسارچی:   خریدار اجاق گاز دست دوم در تهران 09122725127

آمپلی‌فایر: آمپلی فایر از دو بخش استریو و سینمای خانگی ایجاد شده است. استریو برای پخش صوت دوکاناله و سینمای خانگی نیز برای پخش صدای چند کاناله در نمونه‌های حرفه‌ای‌تر تا ۱۶ کاناله بکار گرفته می‌شود.

ساب‌ووفر: وظیفه‌ی این بخش تشکیل صدای بم در کنار بلندگو است.

تیوتر: برای به وجود آوردن صدای ریز استفاده می شود.

دیگر اجزای سیستم صوتی عبارتند از حافظه، پورت، کابل‌های مخصوص صدا و…

توان خروجی سیستم صوتی

از سایر مشخصات مهم در راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی که باید به آن دقت کنید توان آن است. همیشه توان خروجی سیستم‌های صوتی حرفه‌ای خانگی با واحد وات ارزیابی می‌شوند. توان خروجی این سیستم از مجموع کلیه توان‌های بخش‌های یک سیستم صوتی از جمله اسپیکر، ساب ووفر و… به وجود می‌آید. بیشتر سیستم‌های صوتی دارای قدرت صدای ۲۰ الی ۶۰ واتی می باشند. برای تماشای فیلم بهتر است از سیستم صوتی با توان صوتی ۱۰۰ تا ۳۰۰ وات استفاده نمایید. همچنین اگر قصد دارید از سیستم صوتی برای گوش دادن به موسیقی با صدا بلند استفاده کنید، مناسب تر است سیستم صوتی خانگی حرفه‌ای با توان خروجی ۵۰۰ الی ۲۴۰۰ وات را برگزینید.

تجهیزات جانبی لازم برای سیستم‌های صوتی

مطمئناً خرید سیستم صوتی خانگی تنها، کافی نمی باشد و بعد از خرید آن باید لوازم جانبی مورد احتیاج آن را نیز خریداری کنید تا اثر بیشتر و بهتری داشته باشند. یکی از لوازم جانبی مهم این سیستم صوتی، دستگاه پخش دیسک‌های نوری بلوری می باشد. همچنین بهتر است یک تلویزیون صفحه تخت با کیفیت داشته باشید تا در کنار بهره‌مندی از صوت با کیفیت، از تصویر خوب هم لذت کافی را ببرید. جالب است بدانید که بعضی از انواع سیستم‌های صوتی دارای قابلیت پخش به وسیله فلش مموری می باشند و بدون احتیاج به تلوزیون با کیفیت یا هر نوع دستگاه دیجیتالی پخش خواهند کرد. علاوه بر این برخی از سیستم‌های صوتی خانگی توانایی پخش فیلم از دیسک‌های Blu-Ray و DVD را دارند. در این صورت دیگر احتیاجی به پلیر جداگانه برای پخش ویدئو نخواهید داشت.

معرفی انواع سیستم‌های صوتی خانگی

سیستم‌های صوتی خانگی که امروزه طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند، دارای انواع گوناگونی می باشند که هر کدام از آن‌ها از ویژگی و کاربر خاصی برخوردار است. این سیستم‌های صوتی با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که دارند قیمت‌های مختلفی خواهند داشت. انواع سیستم صوتی خانگی به شرح زیر است:

  •  ساندبار(Soundbar)
  • ساندبیس (Soundbase)
  •  سیستم صوتی با صدای فراگیر Surround Sound))
  •  سیستم صوتی کتابخانه‌ای (Bookshelf Speakers)
  •  پخش‌کننده چندرسانه‌ای Hi Fi))
  •  ساندتاور (Soundtower)

سخن پایانی

بیشتر اشخاص زمان خرید سیستم صوتی خانگی سؤالات بسیاری برایشان پیش خواهد آمد و به همین علت امکان دارد هنگام انتخاب یک سیستم صوتی دچار مشکل و تردید شوند. حتی امکان دارد به علت نداشتن آگاهی کامل، گول فروشنده را بخورند و انتخاب نا مناسبی داشته باشند. در این مقاله سعی کردیم تا راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی را به شما معرفی کنیم. ‌امیدواریم با مطالعه این مقاله یک خرید مناسب و خوبی را تجربه کنید.

ارسال دیدگاه

شماره تماس بهترین سمساری در تهران

09121268617

سمسارچی چه لوازمی را خریداری می کند؟

سمسارچی خریدار انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال ، کولرگازی، لباسشویی، فرش و.... می باشد


تماس بگیرید