home سمساری چطور سالم بودن یخچال دست دوم را چک کنیم؟

چطور سالم بودن یخچال دست دوم را چک کنیم؟

چطور سالم بودن یخچال دست دوم را چک کنیم؟

برای بررسی سالم بودن یخچال دست دوم، شما می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- بررسی دیداری: ابتدا باید با دیدن یخچال، نشانه‌های خرابی و ضربه در بدنه آن را بررسی کنید. همچنین می‌توانید با باز کردن درب یخچال، داخل آن را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که بوی نامطبوع و یا هیچ نوع لکه و یا آسیبی وجود ندارد.

2- بررسی دمای داخلی: بررسی کنید که دمای داخلی یخچال در سطح امنیتی قرار دارد و گرمای مواد ذخیره شده در داخل یخچال کافی است. دمای سطح امنیتی برای یخچال در حدود ۴ درجه سانتیگراد تا ۵ درجه سانتیگراد می‌باشد.

3- بررسی کارکرد کلی: بررسی کنید که آیا یخچال به درستی کار می‌کند و آیا قابلیت خنک کردن و نگهداری مواد غذایی را دارد یا خیر. همچنین اگر یخچال دارای فریزر است، بررسی کنید که آیا فریزر به درستی کار می‌کند و برفک ندارد.

4- مشخصات فنی: در نهایت بررسی کنید که آیا مشخصات فنی یخچال از جمله مصرف برق، حجم، ابعاد و دیگر ویژگی‌ها مناسب نیاز شما است یا خیر.

اگر همه‌ی مراحل بالا را بررسی کرده باشید و به اطمینان کامل رسیده باشید که یخچال دست دوم سالم است، می‌توانید آن را خریداری کنید.

چطور سالم بودن یخچال دست دوم را چک کنیم؟

خریدار یخچال دست دوم در تهران

چطور سلامت کمپرسور یخچال را چک کنیم؟

کمپرسور در یخچال برای خنک کردن هوا و محفظه‌های داخلی استفاده می‌شود. برای بررسی سلامت کمپرسور یخچال، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- صدای عجیب: صدای عجیب و نامطبوعی از کمپرسور می‌تواند نشانه خرابی و یا کار نکردن درست آن باشد. در صورتی که صدایی شبیه به زخمه زدن یا پوکیدن یا برخورد با سطح سخت دارید، ممکن است نشانه خرابی باشد.

2- دمای داخلی یخچال: بررسی کنید که آیا دمای داخلی یخچال در سطح امنیتی قرار دارد و گرمای مواد ذخیره شده در داخل یخچال کافی است. این می‌تواند نشان دهنده کار درست کمپرسور باشد.

3- وضعیت یخچال: بررسی کنید که آیا یخچال به درستی کار می‌کند و آیا مواد غذایی در داخل آن به درستی نگهداری می‌شوند یا خیر. در صورتی که مواد غذایی در داخل یخچال سریعاً خراب شده و یا دارای بوی نامطبوعی هستند، ممکن است نشانه خرابی کمپرسور باشد.

4- برق: اگر کمپرسور برق مصرف می‌کند، بررسی کنید که آیا کمپرسور به درستی به برق متصل شده است و کار درستی انجام می‌دهد یا خیر.

شعبه های فعال سمسارچی:   خریدار فرش دستباف در سعادت آباد

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید