شرق تهران: 88409426   غرب تهران: 09121268617   شمال تهران: 22244290 

راهنمای خرید مبل دست دوم

پست-ویژه-تصویر

راهنمای خرید مبل دست دوم

سابقه خرید و فروش کالای دست دوم به اوّلین معاملات بین انسان‌ها برمی‌گردد. در آن زمان هرکس هرآنچه در اختیار داشت برای انجام معامله و دریافت کالای بهتر و یا ضروری‌تر عرضه می‌کرد. با گسترش جوامع و افزایش پیچیدگی معاملات و البته دارایی‌های افراد، بازار خرید و فروش کالای دست دوم نیز شکل دیگری به خود گرفت. حالا بسیاری از افراد دلایل متفاوتی برای خرید مبل دست دوم دارند.

نکته قابل توجّه این است که با گسترش جامعه و دارایی‌های اشخاص، این بازارها نیز به طرز غیر قابل باوری توسعه یافتند.
اگر در گذشته خرید و فروش لوازم منزل در چنین بازارهایی رونق زیادی داشت امروزه انواع کالاها حتّی اجناس زینتی در این بازارها معامله می‌شوند.

بهترین انتخاب برای کسانی که از مبلمان کهنه و رنگ رو رفته منزلشان خسته شده‌اند اما نمی‌دانند چگونه با صرف هزینه کم حال و هوای فضای منزل خود را عوض کنند، خرید مبلمان کارکرده و سالم است. با این کار نه تنها از تخریب جنگل و آسیب زدن به محیط‌زیست جلوگیری می‌شود بلکه با صرف هزینه کم، می‌توان جلوه خاصی به محیط منزل داد؛ البته باید دقت کنید که برای خرید مبل دست دوم توجه به ظاهر و مدل مبل کافی نیست.

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی نامناسبی که در سطح کشور حکم فرماست و به دلیل تحریم های موجود، عوامل بی شماری دست به دست هم داده اند تا خانواده ها در تامین نیاز های روزمره خود دچار مشکل شوند. کاهش قدرت خرید مردم در همه زمینه ها به وفور دیده می شود در نتیجه اگر شما جزو آن دسته از خانواده هایی هستید که می خواهید در آینده ای نه چندان دور برای خرید سرویس مبلمان منزلتان اقدام  ، پیشنهاد ما برای شما این است که به خرید انواع مبلمان دست دوم بپردازید تا در هزینه های خود نهایت صرفه جویی را داشته باشید.
در این مقاله سعی داریم نکاتی را در مورد خرید و فروش مبل دست دوم بیان کنیم.

راهنمای خرید مبل دست دوم:

قیمت پایین اجناس دست دوم افراد را وسوسه می‌کند تا برخی از لوازم غیرضروری را خریداری نمایند. مثلاً ممکن است گوشه‌ای از نشیمن شما خالی باشد و بارها به این فکر کرده باشید؛ که یک مبلمان ال شکل می‌تواند خانه شما را زیباتر کند. ولی توان پرداخت هزینه خرید مبلمان نو را نداشته‌اید.
حالا به محض دیدن یک مبلمان دست دوم ال شکل با قیمت مناسب وسوسه می‌شوید. شاید در ظاهر مشکلی در چنین خریدی نباشد و شما با هزینه اندکی به آرزوی خود می‌رسید.
اگر قیمت پایین مبل دست دوم باعث شود شما نکات اساسی برای خرید مبل ایده‌آل خود را فراموش کنید، این معامله به ضرر شما خواهد بود. در ادامه برخی از نکاتی که هنگام خرید مبل دست دوم باید در نظر گرفته شود را مرور می‌کنیم.

کاربردمبل

ابتدا مشخص کنید که به دنبال خرید مبل «راحتی» هستید یا «استیل». برای خرید مبل راحتی دست دوم، انتخاب مبل‌هایی به شکل حرف انگلیسی L و U بهتر است تا به راحتی بتوانید دور هم جمع شوید، به تماشای تلویزیون بنشینید و یا روی آن دراز بکشید اما دقت داشته باشید که دسته آن سفت و یا باریک نباشد زیرا در این صورت راحتی کمتری را حس خواهید کرد. از طرفی اگر مدام در حال تغییر دکوراسیون منزلتان هستید بهتر است مبلی با بدنه چوبی بخرید زیرا مبل‌‌‌هایی با بدنه فلزی جا‌به‌جایی سخت‌تری دارند.

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در خیابان فردوسی تهران

بازدید حضوری از مبلمان

اگر قصد خرید مبل دست دوم را دارید با صرف اندکی زمان می‌توانید از بین آگهی‌های سایت دیوار به راحتی مبل مورد نظر خود را با توجه به بودجه و نوع مصرفتان پیدا کنید. البته پس از انتخاب حتماً به‌صورت حضوری مبل را از نزدیک بررسی کنید، چرا که ممکن است رنگ واقعی‌ا مبل با عکسی که از مبلمان در سایت مشاهده کردید اندکی متفاوت باشد و یا در عکس نتوانید به درستی سایز آن را تشخیص دهید.

برسی بدنه

پس از بازدید حضوری اگر رنگ روکش و سایز مبل مورد پسند شما بود حتماً کل بدنه مبل را به خوبی بررسی کنید و از نبود ترک، خراشیدگی، شکستگی و رنگ‌پریدگی در بدنه و پایه‌های آن مطمئن شوید. اگر مبلی نظر شما را جلب کرد اما بدنه آن دارای مشکل بود، حتماً از مبل عکس بگیرید و عکس را به تعمیرکار مبل نشان دهید تا از هزینه تعمیر آن آگاه شوید. البته توجه داشته ‌باشید که هزینه تعمیر مبل اغلب بالاست. بعد از بررسی ظاهر بدنه مبل، با یک متر فاصله نشمین صندلی تا سطح زمین را اندازه بگیرید، مقدار آن باید عددی بین ۴۲ تا ۴۵ سانتی‌متر باشد.

توجه به سبک زندگی

اگر هریک از وسایل منزل با سبک زندگی شما تناسب نداشته باشد، تنها موجب آزار شما خواهد بود. بنابراین هر وسیله‌ای که برای منزل خریداری می‌شود باید متناسب با نیازهای خانواده باشد.
به عنوان مثال برای خانواده‌ای با فرزندان کوچک، مبلمان راحتی مناسب‌تر از مبلمان کلاسیک است.
حال اگر در چنین خانه‌ای به بهانه قیمت بسیار پایین، مبلمان راحتی با یک سرویس مبلمان کلاسیک دست دوم تعویض شود، خیلی زود پشیمانی به بار می‌آورد؛ زیرا چیدمان مبلمان کلاسیک فضای خانه را محدود می‌کند و این امر علاوه بر ایجاد زحمت باعث آسیب دیدن مبلمان نیز می‌شود.

تناسب با فضای خانه

انتخاب لوازم خانه باید متناسب با فضا و سبک معماری خانه باشد. علاوه بر آن گاهی وسیله‌ای با دکوراسیون خانه هم تناسب دارد ولی فضای کافی برای افزودن آن به لوازم منزل وجود ندارد.
به عنوان مثال یک صندلی راکر چیزی است که اغلب مردم آرزوی آن را دارند، پس خرید یک صندلی راکر دست دوم با قیمت مناسب یک موقعیت استثنایی به نظر می‌رسد.
اگر این صندلی را برای فضای محدودی مثل یک آپارتمان ۵۰ متری تهیه کنید خیلی زود از خرید خود پشیمان می‌شوید. لذا ذر خرید مبل دست دوم باید فضای خانه خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن خرید نمایید.

هزینه های یک مبل دست دوم بعد از خرید

اینکه فکر کنید که با خرید یک جنس دست دوم شما توانسته اید یک معامله خوب انجام بدهید و دیگر همه چی تمام است ، درست نیست.همانطور که یک وسیله نو بعد از گذشت زمان کیفیت بعضی از بخش های آن کم می شود ، مبلمان نیز همانگونه است.شاید یک مبل دست دوم نیاز به تعویض روکش آن داشته باشد ، یا بعضی از بخش های آن در اثر استفاده ضعیف و نیاز به مرمت و تعمیر داشته باشد و هزینه های اضافی دیگر که گاها به اندازه خرید مبل نو ممکن است برای شما خرج تراشی کند.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

شماره تماس سمساری در قلهک

سمساری در خیابان بهبودی تهران

سمساری در خیابان نبرد تهران

سمساری در خیابان نظام اباد

شماره تماس سمساری در یوسف آباد

ارسال دیدگاه

شماره تماس بهترین سمساری در تهران

09121268617

سمسارچی چه لوازمی را خریداری می کند؟

سمسارچی خریدار انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال ، کولرگازی، لباسشویی، فرش و.... می باشد


تماس بگیرید