home سمساری تاریخچه برند بکو

تاریخچه برند بکو

تاریخچه شرکت بکو

Vehbi Koc، بنیان‌گذار هولدینگ آرچلیک و برند بکو در سال ۱۹۰۱ در آنکارا متولد شد. تحصیلات خود را در دبیرستان آنکارا انجام داده و زندگی تجاری خود را از سال ۱۹۱۷شروع کرده است.

در سال ۱۹۲۶، مسئولیت شرکت پدرش را برعهده گرفته و تالار بازرگانی را راه‌اندازی کرد. در کنار فعالیت در حوزه بازرگانی، “کچ” نماینده برخی شرکت‌های خارجی مانند Ford و Standard Oil  در ترکیه بود و به این وسیله تجارت خود را گسترش داد. کمی بعد، او وارد دنیای تجارت پیمانی شد.

در سال ۱۹۴۸، “کچ” موفق شد تا با همکاری جنرال الکتریک، یک کارخانه حبابی در ترکیه تاسیس کند. با درنظرگیری اعمال خیرخواهانه به‌عنوان مسئولیت اجتماعی، کچ وارد فاز همکاری در تعدادی از فعالیت‌های اجتماعی مانند خوابگاه دانشجویان (۱۹۴۶)، بانک آی در دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا (۱۹۶۳)، انستیتو قلب‌شناسی دانشگاه استانبول (۱۹۶۴)، سازمان آموزش و پرورش ترکیه (۱۹۶۷) و خوابگاه دانشجویی (METU 1968) شد.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

خریدار وسایل صوتی و تصویری در تهران

سمساری در نیاوران

سمساری در سیدخندان

سمساری در منطقه 1

سمساری در قیطریه تهران

سرانجام در سال ۱۹۵۵، “کچ” موفق به تاسیس هولدینگ آرچلیک شد. در سال ۱۹۷۰، با درنظر داشتن اهمیت صادرات در اقتصاد ملی، کچ توانست برند بکو را به برندی اروپایی و در سطح بالاترین کیفیت محصولات دنیا تبدیل کند. هدف “کچ” در تجارت خود و به‌ویژه در رابطه با بکو، ایجاد منافع دو جانبه و معاملات عادلانه است. به گفته او: “ما به بالاترین استانداردهای قانونی و اخلاقی  تعهد داشته و در خدمت جامعه و محافظت از علایق نسل آینده هستیم. همچنین، محافظت از محیط‌زیست و افزایش آگاهی نسبت به مسائل زیست‌محیطی، وظیفه سنگین ما در برابر بشریت است.”

 نام بکو نخستین بار در سال ۱۹۵۴ و با استفاده از دو حرف ابتدایی نام بنیان‌گذاران آن یعنی Bejarano  و   Kocنام‌گذاری شد. این شرکت فعالیت خود را با سرمایه‌گذاری در زمینه تولید رب گوجه فرنگی و غذای آماده آغاز کرد. اما در ابتدا به‌دلیل شرایط و قوانین پیچیده موجود در آن زمان، نتوانست تجارت خود را چندان گسترش دهد. به محض این‌که شرایط برای همکاری با جنرال الکتریک هموارشد، نام شرکت تولید غذای آماده، از بکو به Beko Ticaret A.S. تغییر یافت و آغاز به فروش لوازم خانگی کرده و تبدیل به برند واردات و صادرات لوازم خانگی شد.

در سال ۲۰۰۰ و پس از تشکیل گروه لوازم خانگی هولدینگ آرچلیک، بکو از زیر نام Beko Ticaret خارج شده و تحت عنوان هولدینگ آرچلیک و با نام بکو به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه داد.

بکو در بارسلونا

بکو با افتخار حامی تیم بارسلونا شده است!

بکو از مردم انرژی می‌گیرد. همین انرژی است که به ما کمک کرده است تا به شرکتی بین‌المللی تبدیل شویم و باعث می‌شود چشم‌انداز خود را به‌طور مستمر بهبود بخشیم. حضور شما به ما انرژِ می‌دهد تا مسیر خود را در دستیابی به اهداف‌مان مشخص کنیم. علاقه بکو به ورزش از این باور ناشی می‌شود که ورزش می‌تواند جانی دوباره به زندگی تزریق کرده و سرگرمی و نشاط را به زندگی اضافه کند. همچنین باعث می‌شود که مردم در قالب ورزش‌های اجتماعی و دسته‌جمعی، در کنار هم جمع شوند. از همین رو، ما به طور فعال از شاخه‌های مختلفی از ورزش مانند بسکتبال و فوتبال حمایت کرده‌ایم.

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در سیدخندان

این روحیه باعث شده است که بکو به عنوان یکی از برندهای که به سرعت در حال رشد است، به یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان، یعنی بارسلونا بپیوندد. دو برند بی‌نظیر با باورهای مشترک درباره قدرت غیر قابل انکار ورزش در ایجاد تغییر در زندگی اکنون در یک تیم هستند.

ایجاد تغییر به‌منظور بهبود

 بکو، با افتخار و برای نخستین بار بعد از آغاز حمایت از بارسلونا، لوگوی جدید خود را معرفی می‌کنیم. اکنون برند بکو با نام بارسلونا همراه شده است تا فصل‌های موفقی را در آینده رقم بزند. مهم نیست که داستان موفقیت‌ ما از کجا شروع می‌شود چرا که همه موفقیت‌ها از الهامات ما برای ساخت زندگی بهتر نتیجه می‌گیرد. انگیزه ما برای تلاش، ایجاد زندگی بهتر برای مردم است.

فعالیت‌ها، علاقه‌مندی‌ها و طرز فکر مردم، همان چیزی است که طی ۶۰ سال گذشته، تا به امروز الهام‌بخش ما بوده و باعث شده است که روحیه “ایجاد تغییر به‌منظور بهبود” در روند کاری ما ثبت شود. این لوگوی جدید، دربرگیرنده و معرف ایده “ایجاد تغییر برای بهبود” است.

شعار باشگاه بارسلونا “فراتر از یک باشگاه”، نشان‌دهنده تعهد این تیم نسبت به طرفدارانش و جامعه‌ بزرگ‌تر از آن است. درست به همین شکل، بکو تلاش می‌کند تا تغییراتی را در زندگی افراد ایجاد کند و این کار را با نوآوری مستمر و تلاش برای دستیابی به کیفیت بیشتر انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید