شرق تهران: 88409426   غرب تهران: 09121268617   شمال تهران: 22244290 

تاریخچه برند جنرال الکتریک

پست-ویژه-تصویر

پیدایش برند جنرال الکتریک از کجاست؟

توماس ادیسون در سال ۱۸۷۸ میلادی شرکت لامپ‌های الکتریکی ادیسون را بنا نهاد. هدف او تولید تجاری یکی از اختراعات تاثیرگذارش، یعنی لامپ الکتریکی بود، گرچه تولید و عرضه سایر اختراعات نیز در دستور کار او قرار داشت. اولین کارخانه تولید لامپ در سال ۱۸۹۰ توسط وی تاسیس شد.

شروع فعالیت‌های این شرکت و شکل‌گیری آن، در واقع به سال ۱۸۹۲ باز می‌گردد، که ادغام شرکت ادیسون با مشارکت توماس هاستون، شرکت جنرال الکتریک را پدید آورد و چارلز کافین به عنوان مدیرعامل شرکت تازه تاسیس یافته تا سال ۱۹۱۲ رهبری آن را برعهده گرفت.

در ۱۸۹۶ شرکت جنرال الکتریک در ۱۲ شرکت برتر معرفی شده در میانگین صنعتی داو جونز جای گرفت و اکنون پس از ۱۱۵ سال همچنان در این فهرست جای دارد. این شرکت در سال ۱۹۳۵ به‌عنوان یکی از ۲۰ شرکت برتر در بازار بورس لندن معرفی شد.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در منطقه 2 دو تهران

سمساری در منطقه 4 چهار تهران

سمساری در منطقه 3 سه تهران

سمساری در منطقه 6 شش تهران

سمساری در منطقه 5 پنج تهران

 

مجله فورچون در سال ۲۰۰۶ برای ششمین بار جنرال الکتریک را به عنوان اولین رتبه در شرکت‌های تحسین‌برانگیز معرفی کرده است. از دیدگاه شرکت، ارزش‌ها همه چیز است.

شرکت کسانی را که به ارزش‌ها پای بند نیستند، کنار می‌گذارد، هرچند کارشان نتیجه‌بخش باشد. ارزش‌ها در شرکت عبارت است از: اشتیاق، کنجکاوی، ابتکار، پاسخگویی، همراهی، تعهد و هیجان.

 

جنرال الکتریک  .

در سال 1896 که شرکت جنرال الکتریک جز 12 شرکت اصلی ذکر شده در فهرست شرکت های میانگین صنعتی داوجونز قرار گرفت سهام شرکت به صورت عمومی واگذار شد و پس از آن جنرال الکتریک در زمره ی شرکت های سهامی عام قرار گرفت . هنوز هم بعد از سال های طولانی  ، جنرال الکتریک جز کشورهای اصلی این شاخص محسوب می شود و همین روند بود که باعث شد جنرال الکتریک در چالش های اقتصادی پیش آمده در بازه های زمانی مختلف اعتبار خود را از دست ندهد .

چه چیز هاییرتوسط جنرال تاسیس شد؟

1.شرکت رادیو آمریکا

شرکت رادیو آمریکا در سال ۱۹۱۹ توسط جنرال الکتریک تأسیس شد. این شرکت از سال ۱۹۱۹ شروع به تولید و ارائه رادیو نمود و تا سال ۱۹۳۰ که از جنرال الکتریک جدا شد، در این زمینه فعالیت می‌کرد.

2.تولید کامپیوتر

دهه ی 1960 میلادی دهه ی پیدایش و رشد کامپیوترها بود . کامپیوترها به صورت فزاینده ای در زندگی بشر در حال توسعه و رشد بودند و همه آینده ی را برای بشر پیش بینی می کردند که بدون کامپیوترها زندگی میسر نیست . شرکت جنرال الکتریک هم همگام با این پبشرفت ، وارد عرصه ی صنعت کامپیوتر شد و یکی از 8 شرکت بزرگ فعال در صنعت کامپیوتر آن زمان شد . یک علت دیگر هم برای ورود شرکت جنرال الکتریک به عرصه ی کامپیوترها وجود داشت و آن این موضوع بود که در دهه ی 50 میلادی خود شرکت جنرال الکتریک بزرگترین مصرف کننده ی سیستم های کامپیوتری در خارج از ایالت متحده ی آمریکا به شمار می رفت . در سال 1970 میلادی شرکت جنرال الکتریک ، بخش تولید کامپیوتر خود را به شرکت هانی ول واگذار کرد .

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در قلهک

3.صنایع هوایی

شروع جنگ جهانی اول باعث  شدتا شرکت جنرال الکتریک توانایی های خود را افزایش دهد و در حوزه ی تولید برق و توربین ها وارد شود . اولین سوپر شارژرها هم توسط شرکت جنرال  تولید شد و پس از جنگ هم تولید آن ادامه داشت . ساخت همین سوپرشارژرها باعث ورود شرکت جنرال الکتریک به حوزه ی صنایع هوایی شد و شرکت حمل و نقل هوایی جنرال الکتریک پدید آمد .

4.رسانه های گروهی

درسال 1919  شرکت جنرال الکتریک پا به دنیای رسانه ها گذاشت و از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد . همچنین بیشترین درصد سهام دو کانال معروف کلمبیا پیکچرز و شبکه ی تلویزیونی ان بی سی را نیز در اختیار خود دارد .

5.سلاح هسته ایی

ما چیزهای خوبی را برای زندگی به ارمغان می آوریم .

این شعار شرکت جنرال الکتریک است . ولی با ورود شرکت جنرال الکتریک به عرصه ی تولید سلاح های هسته ای شاید اهداف شرکت با این شعار در تضاد باشد . بیش از نیم قرن است که شرکت جنرال الکتریک در عرصه ی تولید سلاح های هسته ای به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده ی این تسلیحات شناخته می شود . اسنادی وجود دارد که نشان می دهد کارکنان این شرکت و 27 خانواده در پایگاه اتمی واشینگتن تحت تاثیر تشعشعات قرار گرفته اند . هر کارمندی هم که صدای اعتراض خود را بلند کرد به صورت ناگهانی از شرکت اخراج شد . به دنبال این اتفاقات و با گسترش اعتراض فعالان منع گسترش سلاح های هسته ای ، تحریم محصولات شرکت جنرال الکتریک آغاز شد و در پی این اتفاق ده ها میلیون دلار ضرر مالی به شرکت وارد شد. در همین زمان فیلم مستند فریب مرگبار در سال 1991 میلادی جایزه ی اسکار بهترین فیلم کوتاه مستند را از آن خود کرد که در رابطه با همین موضوع ساخته شده بود . پس از آن نگاه ها به سمت شرکت جنرال الکتریک منفی شد و مدیران وقت شرکت تصمیم گرفتند برای همیشه قید این تجارت را بزنند .

 

آینده شرکت جنرال چکونه است؟

مدیرعامل فعلی جنرال الکتریک؛  معتقد است: انجام جهانی کسب‌وکار یک واقعیت درقرن 21 خواهد بود. برای موفقیت در این قرن، باید به مشتریان در سراسر جهان، خدمت ارائه داد.

جفری ایملت میگوید ؛ که جنرال الکتریک تاریخچه مطلوبی در نوآوری فناوری‌ها و عملیات مدیریت دارد، که در بسیاری از کسب‌وکارها اثرگذار بوده و فرهنگ سازمانی آن، نتایج پایداری به بار آورده‌است، اما این دستاوردها به تنهایی برای آینده اطمینان بخش نیست او به سرمایه‌گذاری در منابع جهانی برای رفع نیازهای آینده می‌اندیشد و بر توسعه فناوری‌های بادی و آبی که انرژی های تجدید ناپذیر و آب سالم فراهم می‌آورند، تأکید می‌کند.

 

ارسال دیدگاه

شماره تماس بهترین سمساری در تهران

09121268617

سمسارچی چه لوازمی را خریداری می کند؟

سمسارچی خریدار انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال ، کولرگازی، لباسشویی، فرش و.... می باشد


تماس بگیرید