شرق تهران: 88409426   غرب تهران: 09121268617   شمال تهران: 22244290 

نکات اصلی در خرید و فروش کولر گازی کارکرده

پست-ویژه-تصویر

نکات اصلی در خرید و فروش کولر گازی کارکرده

امروزه برخی از افراد برای صرفه جویی در هزینه ها به سراغ خرید لوازم دست دوم می روند. اما باید به این موضوع توجه کرد که اگر در خرید کولر گازی دست دوم دقت کافی نداشته باشید، در طولانی مدت نه تنها برایمان صرفه اقتصادی نخواهد داشت بلکه هزینه هایی زیادی روی دست شما نیز می گذارد. به عنوان مثال اگر قصد خرید کولر گازی دست دوم را دارید باید نکاتی را در این باره رعایت کنید تا تجربه خوبی از خرید خود داشته باشید.

در مقایسه کولر گازی دست دوم با کولر گازی نو، دارای کارایی راندمان و کیفیت پایین تری می باشد. از مهمترین دلایل میشه به استهلاک کمپرسور و قطعات جانبی دستگاه اشاره نمود.

برخی از نکات اصلی و مهی که در خرید کولر گازی دست دوم باید به آن توجه کنید.

  • باید اطمینان داشته باشیم که ظرفیت کولر گازی دست دوم با محلی که قرار است در آنجا نصب شود دارای تطابق است.

با به کارگیری فرمول ساده متراژ ضربدر عدد 350 تا 600 می توان ظرفیت دستگاه را محاسبه نمود.

  • روی بدنه کولر گازی در یونیت داخلی و خارجی لیبل یا پلاک دستگاه قرار دارد. پلاک کولر گازی معمولا دارای اطلاعات برند، مدل، ظرفیت برودتی، ظرفیت حرارتی، مشخصات برق مصرفی، ظرفیت هوادهی، میزان صدای تولیدی کولر گازی، وزن دستگاه، تاریخ ساخت و شماره سریال و … می باشد.
  • بازدید ظاهری جهت حاصل شدن اطمینان از سلامت و فیزیکی کولر گازی، بدنه یونیت داخلی و خارجی ، لوله ها و فین های کندانسور و اواپراتور و سیم کشی های داخلی، بسیاری از دستگاه های کولر گازی دارای دمپرهای خروج هوای متحرک هستند که در کولر های دست دوم شکسته شده و فعالیتی انجام نمیدهند.

قبل از خرید کولر را امتحان کنید امتحان دستگاه کولر گازی دست دوم در نوع پنجره ای و پرتابل فقط با اتصال برق ممکن می باشد. اما در مدل اسپلیت، امتحان قبل از نصب دشوار تر است، البته بعضی از فروشندگان با اتصال لوله ها و کابل برق امتحان می نمایند بنابرین در صورتی که اسپلیت را بدون امتحان کردن تهیه کردید شرط امتحان پس از نصب و گارانتی کارکرد را با فروشنده بررسی نمایید.

  • متاسفانه دیده شده که کولر گازی تقلبی و بدون نام و برند تجاری را با برچسبی ساده تبدیل به معتبر ترین برندها کرده و به فروش میرسانند. دقت داشته باشید که صحت و اصالت دستگاه قابل بررسی می باشد.
  • بازدید از پلاک و ظرفیت کمپرسور و برابری با پلاک ظرفیت درج شده روی پلاک اصلی کولر گازی؛ مشاهده می شود که دستگاه کولر گازی ۱۸۰۰۰ که کمپرسور آن سوخته،با کمپرسور تعویض شده 12000 فروخته شده و مشتری غافل از این قضیه دستگاه را خریداری می نماید.
  •  اطمینان از گاز مبرد درون کولر گازی که باید معادل با پلاک کولر گازی باشد. استفاده از گازهایی بغیر از گاز درج شده روی پلاک میتواند به دستگاه آسیب بزند.
  • کولر گازی دست دوم در نوع پنجره ای ، اسپلیت ، پرتابل و… باید درون سیستم خود دارای گاز مبرد باشند. تکنسین، گاز کولر گازی اسپلیت را در زمان باز کردن دستگاه از جای قبلی می بایست درون کمپرسور و کندانسور جمع نماید تا در زمان نصب مجدد نیاز به شارژ گاز نشود. تایید فروشنده حاکی بر بیرون رفتن گاز زمان باز کردن لوله کشی کولر اسپلیت قابل قبول نمی باشد و ممکن است دستگاه دارای نشتی باشد.
  • روکش بدنه را باز کنید و داخل دستگاه را ببینید که دارای ضربه خوردگی و جوشکاری و پرسکاری نباشد . احتمال وجود نشتی در قسمت های دخلی دستگاه در صورت تعمیری بودن بالا می باشد.
  • اطمینان از برابری پنل بیرونی و داخلی در خرید دستگاه های کولر گازی دست دوم اسپلیت. مشاهده شده است که گاها در انبارها پنل ها جابجا می شوند و فروشنده پنل داخلی را از برند یا ظرفیت دیگر تحویل خریدار می دهد.
  • ریموت کنترل دستگاه را چک نمایید فابریک باشد. چرا که برخی از دستگاه های کولر گازی دست دوم که کنترل آنها گم شده یا شکسته و خراب شده دارای ریموت کنترل یدکی و گاها کنترل همه کاره موجود در بازار می باشند که بعضی از آپشن های کولر گازی را نمی تواند فعال نماید.
  • کولر گازی دست دوم معمولا دارای گارانتی نیست. بهترین گارانتی ها هم با جابجایی دستگاه کنسل می شوند، بنابرین اگر جابجایی توسط شرکت سازنده انجام شود و تایید شود که مناسب برای محیط جدید است ممکن است که گارانتی ادامه پیدا کند.
  • ادعای فروشنده کولر گازی دست دوم حاکی بر گارانتی شرکتی کولر گازی در مدل اسپلیت دست دوم که از جایی دیگر بدون نظارت شرکت گارانتی کننده باز شده صحیح نمی باشد.
  • کولر گازی دست دومی که میخرید شسته شده و سرویس شده و تمیز باشد.احتمال بروز نشتی در زمان سرویس و شستشوی دستگاه های قدیمی بالا می باشد بنابرین دستگاهی را تامین کنید که قبلا سرویس شده باشد.
  • از لوله های مسی ارزان قیمت و دست دوم برای نصب استفاده نکنید چرا که اگر سوراخ باشند نشتی می دهند و اگر دوپهن شده باشند کارایی دستگاه به مشکل برخورد می کند.
شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در اراج تهران

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در منطقه 10 ده تهران

سمساری در خیابان جی تهران

سمساری در خیابان جیحون تهران

خریدار لوازم اداری و شرکت در تهران

سمساری در نازی آباد | خریدار لوازم خانگی دست دوم در نازی آباد

ارسال دیدگاه

شماره تماس بهترین سمساری در تهران

09121268617

سمسارچی چه لوازمی را خریداری می کند؟

سمسارچی خریدار انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال ، کولرگازی، لباسشویی، فرش و.... می باشد


تماس بگیرید