home سمساری ۱۱ نکته طلایی برای خرید فرش دستبافت دست دوم

۱۱ نکته طلایی برای خرید فرش دستبافت دست دوم

۱۱ نکته طلایی برای خرید فرش دستبافت دست دوم

راهنمای کامل برای خرید یک فرش دستباف خوب و باکیفیت در سمسارچی:

فرش دستباف یک کالای گران‌قیمت و لوکس است؛ که استفاده از آن در زیبا، دلنشین و گرم کردن هر محیطی نقش اساسی دارد. اما خرید این کالا نیازمند شناخت ویژگی‌های

فرش دستباف و انتخابی درست است.

  1. جهت خرید فرش دستباف اندازه را رعایت کنید

بهترین تصمیم خرید فرش‌ها و قالیچه‌هایی است که تمام فضای خانه را در بر نگیرد. بهتر است حاشیه‌ای نیم متری از اطراف میز را نیز پوشش دهد.

  1. در خرید فرش دستباف جنس و بافت فرش را در نظر بگیرید

این فرش‌ها را بهتر است در فضاهای کم رفت و آمد پهن کنید تا به خوبی زینت بخش فضای شما باشند.

  1. در فرش های دستباف سلامت فرش را بررسی کنید

در مورد فرش دستباف مهم‌تر از نو یا دست دوم بودن آن، سلامت فرش است. در زمینه سلامت فرش بیش از هر چیز پوسیده نبودن آن و رفو نشدن آن مهم است.

  1. کیفیت بافت فرش دستباف را فراموش نکنید

تعداد رج شمار و میزان گره را از فروشنده بپرسید.طبیعتا هرچقدر این عدد بیشتر باشد، فرش شما از ظرافت بیشتری برخوردار است. همین‌طور برای اینکه از کیفیت بافت مطمئن شوید؛ بهتر است پشت فرش را بررسی کنید. فرشی که خوب بافته شده باشد، دارای خطوط منظم تار و پود است.

  1. طرح فرش را با توجه به فضا انتخاب کنید

هر فضایی با طرح خاص خود هماهنگ است. به عنوان مثال در محیط‌های با طراحی کلاسیک، فرش‌هایی با طرح لچک و ترنج مناسب هستند. در حالی که در طراحی‌های مدرن، فرش هایی با طراحی هندسی جذاب هستند. البته در این زمینه همه چیز تا حدود زیادی سلیقه‌ای است.

  1. نوع و تعداد گره‌های فرش دستباف

فرش‌های دستباف بر روی دار قالی بافته می‌شوند، به همین دلیل نوع و تعداد گره‌ها یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید فرش دستباف باید به آن توجه داشته باشید. ظرافت (درشت‌بافت یا ریزبافت بودن)، مرغوبیت و بهای یک قالی تابع تراکم گره‌ها در واحد رج (۷ سانتیمتر) یا اینچ مربع (KPSI) و نوع گره (فارسی، ترکی، جفتی، هنری و…) است.

بیشتر: فروش فرش دستباف دست دوم در تهران

برای مثال، یک قالی باکیفیت در هر اینچ مربع دست کم ۱۲۰ گره دارد. هرچه تراکم گره‌ها بیشتر باشد، فرش ریزبافت‌تر بوده و قیمت بالاتری خواهد داشت. برای بررسی وضعیت گره‌ها باید قالی را برگردانید و به پشت آن نگاه کنید.

در فرش‌های دستباف گره‌ها کاملا یکسان نبوده و برخی ممکن است اندازه بزرگتری داشته باشند، زیرا گره‌ها با دست زده شده‌اند. حال آنکه در فرش‌های ماشینی و دستباف‌گونه گره‌ها کاملا یکدست هستند

  1. توجه به جنس فرش دستباف

فرش‌های دستباف ایرانی اغلب از جنس ابریشم، پشم یا آمیزه‌ای از هر دو هستند. فرش ۱۰۰% ابریشمی مرغوب‌ترین و البته گرانبهاترین نوع فرش بوده و نمایی درخشان دارد.

  1. رنگ الیاف فرش دستباف

الیاف فرش‌های دستباف ایرانی با بهره‌گیری از رنگزاهای طبیعی (فرآورده‌های گیاهی، جانوری، معدنی و فلزی) رنگ می‌شوند.

شعبه های فعال سمسارچی:   فروش کولر گازی دست دوم و کارکرده برند هایسنس

پس در قالی‌های دستباف باید رنگ‌هایی را ببینید که از طبیعت سرچشمه می‌گیرند: حشره قرمزدانه مکزیکی برای رنگ سرخ، گیاهان نیل‌دار برای رنگ آبی و پوست انار برای رنگ زرد.

  1. توجه و بررسی عمر فرش دستباف

سلامت فرش نیز عامل مهم دیگری است که در افزایش عمر فرش و ارزشگذاری آن موثر است. آسیب‌هایی مانند پوسیدگی، پارگی، رطوبت و آبدیدگی، سوختگی، لکه، بوی ناخوشایند، رنگ‌پس‌دادگی و رنگ‌پریدگی، ساییدگی و از بین رفتن پرزها، بیدزدگی و جمع‌شدگی کناره‌ها از قیمت فرش دستباف می‌کاهند.گرچه بسیاری از این آسیب‌ها را می‌توان با تکنیک‌های رفوگری و قالیشویی برطرف نمود، اما هنگام خرید فرش دستباف دست دوم حتما این موارد را بررسی کنید.

  1. شناخت دستبافته‌های سنتی فرش دستباف

گلیم، گبه و زیلو نیز از جمله دستبافته‌های سنتی و زیبا هستند که به عنوان گستردنی در چیدمان داخلی خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرش‌های کاکل‌خورده با دست نیز نوعی گستردنی دستباف هستند که فرآیند بافتشان با قالی‌های دستباف متفاوت بوده و بهای کمتری دارند.

11.پیدا کردن فروشنده معتبر فرش دستباف

پیش از خرید فرش دستباف درباره فروشندگان و فروشگاه‌های معتبر تحقیق کنید و از روال و شرایط خرید و فروش فرش باخبر شوید.

برای خرید فرش دستباف به فروشندگان معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید.

بهترین فرش دستباف ایران مال کدام شهر است

فرش دستباف کدام شهر بهتر است؟

فرش دستباف ایرانی تاریخ دور درازی دارد و شهرهای زیادی در این صنعت نامدار هستند. تبریز، اصفهان، نایین، کاشان، کرمان، همدان و … همگی فرش‌هایی زیبا و خاص خود دارند که در بافت و رنگ متفاوتند. همچنین فرش ایرانی دارای طرح های بسیاری است که برخی مانند لچک و ترنج معروفیت جهانی دارند. طرحهایی چون شاه عباسی، گل بتهای، گل فرنگ، طرح خشتی، افشان، ترکمن، شکارگاه، درختی، مخراب، ماهی درهم و هندسی و بسیاری دیگر نیز رونق دارند.

سمسارچی خریدار فرش ماشینی دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید