home سمساری آیا لوازم خانگی در سال 1401 ارزان میشه؟

آیا لوازم خانگی در سال 1401 ارزان میشه؟

هزینه و قیمت لوازم خانگی چند ماه پیش افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی داشت ولی طبق گفته معاون وزیر صمت اکنون به قیمت‌های قبل برگشته است.

آیا لوازم خانگی در سال 1401 ارزان میشه؟؟؟

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی درباره اینکه آیا تصمیمی درباره میزان افزایش قیمت لوازم خانگی در سال آینده گرفته شده یا خیر؟ گفت: هنوز تصمیمی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی بیرون نیامده است. با توجه به شرایط فعلی بازار به نظر می‌رسد سال آینده به دلیل کاهش قابل توجه میزان تقاضا قیمت لوازم خانگی تغییر خاصی نکند. در ادامه با سمساری تهران همراه ما باشید.

بازار لوازم خانگی کساد است

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با اقتصاد ۲۴ ادامه داد: کارخانه‌های تولید لوازم خانگی پیش از عید به صورت نقدی یا سبدی یا گلچین شده کالا می‌فروختند. به عبارت دیگر انحصار شکل گرفته بود؛ اما در حال حاضر کالا به وفور در انبار‌های تولیدکنندگان است.

اسلامیان افزود: قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است و منتظر مشخص شدن نتیجه انتخابات و برجام هستند.

کاهش تقاضا لوازم خانگی

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی به فروش چکی و اقساطی و چند ماهه فروختن روی آورده اند، گفت: در سال ۱۴۰۰ مولفه‌های تولید اعم از دستمزد و حقوق کارگران و بیمه تامین اجتماعی و حامل‌های انرژی افزایش داشته و به تبع قیمت تمام شده محصولات تولیدکنندگان تغییر یافته است.

رقابت لوازم خانگی داخلی در مقابل لوازم خانگی قاچاق

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با اقتصاد ۲۴ ادامه داد: مشکل دیگر در بازار لوازم خانگی وفور کالای قاچاق در بازار است. یخچال، ماشین لباسشویی و تلویزیون که سه قلم پرتقاضای لوازم خانگی هستند، به شکل قاچاق در بازار موجودند و شما هر مدل یخچال فریزر یا ماشین لباسشویی یا تلویزیون خارجی قاچاق که بخواهید، در بازار تهیه می‌کنید.

اسلامیان ادامه داد: مشکل اصلی این است که کالای قاچاق به میزانی در بازار زیاد است که عرضه را برای تولیدات ایرانی روز به روز تنگ‌تر می‌کند.

آیا لوازم خانگی داخلی گران‌تر از قاچاق است؟

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی در قرق لوازم قاچاق است، به اقتصاد ۲۴ گفت: خیلی از مدل‌های لوازم ریز خانگی در ایران تولید نمی‌شود و در این بخش بسیاری اقلام که در بازار موجود است، قاچاق است. در لوازم خانگی بزرگ به ویژه یخچال، تلویزیون و ماشین لباسشویی تولید داخلی فراوان است؛ ولی مشکلی که هست این است که قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان بالاتر از قیمت کالای قاچاق در سطح عرضه است.

لوازم خانگی ایرانی در انبار‌های تولیدکنندگان مانده است؟

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان گرانی تولید داخلی گفت: به طور مثال ماشین لباسشویی ۹ کیلویی برخی برند‌های داخلی ۱۲ میلیون است؛ در حالی که مشابه همان از برند کره‌ای هم در کف بازار ۱۲ میلیون است. به همین دلیل خریداران ترجیح می‌دهند مدل‌های کره‌ای را بخرند.

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در چیذر

اسلامیان ادامه داد: تولیدکننده تولید می‌کند و در انبار انباشت دارد یا در سطح عرضه قابل فروش نیست. به طور مثال تلویزیون ۵۵ اینچ برخی برند‌های داخلی از تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ گران‌تر است که به همین دلیل مردم نمی‌خرند و خارجی می‌خرند.

راه دشوار ثبات قیمت لوازم خانگی

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: وضعیت بازار لوازم خانگی به گونه‌ای است که فروشندگان نمی‌توانند کالا بفروشند، زیرا مردم توقع کاهش قیمت این اجناس را دارند و منتظرند که قیمت‌ها با ریزش قیمت ارز نزولی شود.

اسلامیان در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا با ریزش نرخ ارز و احتمال رفع تحریم‌ها شاهد ارزانی لوازم خانگی خواهیم بود، گفت: همه فعالان اقتصادی منتظرند که اتفاقات خوبی بیفتد؛ ولی اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم حداقل باید یک سال مولفه‌های تولید ثبات قیمت داشته باشند و بسته‌های حمایتی که دولت از تولیدکننده ایرانی انجام می‌دهد تداوم یابد و همچنین کالای قاچاق وارد نشود تا شاهد ثبات قیمت‌ها باشیم.

۷۰ درصد کالا‌های ریز خانگی قاچاق است

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر سهم کالای قاچاق در بازار لوازم خانگی گفت: در بخش کالا‌های ریز خانگی بیش از ۷۰ درصد کالایی که در سطح عرضه هست، قاچاق است، زیرا ۴ سال است که واردات نداشتیم.

اسلامیان در پایان گفت: در بخش کالای درشت لوازم خانگی نظیر تلویزیون، یخچال و ماشین لباسشویی نیز ۵۰ درصد کالای موجود در بازار قاچاق است.

اطلاعات بیشتر را در سمساری در شمال تهران دنبال کنید.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

خریدار لوازم اداری و شرکت در تهران

سمساری در نازی آباد | خریدار لوازم خانگی دست دوم در نازی آباد

شماره تماس سمساری در لواسان تهران

سمساری یخچال دست دوم در تهران

سمساری در شهرک اکباتان – خریدار لوازم خانگی دست دوم در شهرک اکباتان

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید