home سمساری راهنمای خرید تلویزیون ال سی دی دست دوم

راهنمای خرید تلویزیون ال سی دی دست دوم

انتخاب و خرید تلویزیون ال سی دی دست دوم

برای بیشتر افراد به نظر سخت و دلهره‌آور می باشد. به این دلیل که تلویزیون‌ها در انواع مدل‌ها و برندهای متفاوت با ترکیبی از ویژگی‌های بسیار متنوع هستند و امکان دارد برای شما انتخاب دستگاهی مناسب، مشکل باشد. در ادامه مقاله راهنمای خرید تلویزیون ال سی دی دست دوم همراه ما باشید.

وضوح صفحه

یک مورد مهم در راهنمای خرید تلویزیون دست دوم توجه به وضوح تصویر می باشد. وضوح تصویر به تعداد پیکسل‌های صفحه‌نمایش مرتبط است. هر چقدر تعداد پیکسل‌ها در اینچ مربع بیشتر باشد وضوح و کیفیت تصویر خروجی بیشتر است.
استانداردهایی در مورد وضوح تصویر رایج‌اند که عبارت‌اند از : FULL HD ، ۴K.
کیفیت تصویر ۴K نسبت به دیگر نمونه‌ها بیشتر است. چون پیکسل‌های به‌کاررفته در این مدل‌ها به‌اندازه ۴ برابر بیشتر از مدل‌های FULL HD است. در تلویزیون‌های ۴K بیش از ۸ میلیون پیکسل به‌کاررفته شده است.
کیفیت تصویر FULL HD با عنوان ۱۰۸۰p نیز نام‌گذاری شده است که دارای ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل هستند.

نرخ پردازش

همراه با وضوح صفحه‌نمایش، مقوله دیگری که در کیفیت صفحه‌نمایش تأثیرگذار است، نرخ پردازش آن می باشد.

این معیار به این معنی است که هرچه پردازش تصاویر تلویزیون در واحد زمان بیشتر باشد کیفیت و تجربه تماشای مناسبتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.
نرخ پردازش، به‌عنوان نرخ تازه‌سازی نیز شناخته می‌شود که معمولاً در هرتز (HZ) اندازه‌گیری می‌شود. اندازه‌های ۵۰ تا ۶۰ هرتز حد معمولی و رو به پایین است که می‌تواند استفاده غیرحرفه این مناسب باشد. اندازه ۱۰۰ هرتز برای نمایش تصاویر سریع مثل فیلم‌هایی که اکشن‌های سریع دارند مناسب‌اند.

اندازه ۲۰۰ هرتز مخصوص فیلم‌های ورزشی و همچنین بازی‌های ویدیویی می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با سمساری خریدار تلویزیون دست دوم در تماس باشید.

بررسی از لحاظ صدا

بعد از دیدن عکس های یک رنگ بر روی تلویزیون، بر روی آن ویدئویی با کیفیت صدای مطلوب را پخش نمایید. صدا را کم و زیاد کنید تا اوج صدای تلویزیون را بشنوید. در این هنگام کمی بیشتر از گوشهایتان کار بکشید و علاوه بر شنیدن سطح صدا، کیفیت صوت را نیز بسنجید. توجه داشته باشید که اسپیکرها در موقع پخش صدا دارای مشکل نباشد و صدایی شفاف و روان را از تلویزیون پخش کنند. صدا باید کاملا واضح باشد و هیچ نویز و یا اثری از ناخالصی بر روی آن شنیده نشود. تلویزیون ال ای دی دست دوم خوب، دارای کیفیت تصویر و صدای راضی کننده ایست.

LCD یا LED یا OLED ؟

کیفیت صفحه نمایش، علاوه بر پیکسل‌ها به نوع آن هم بستگی دارد. هم اکنون بین سه نوع صفحه نمایش LCD، LED و OLED  در کیفیت و قیمت رقابت وجود دارد.

تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی، از نظر اقتصادی تلویزیون‌های ارزان تر و مناسب‌تری هستند. این دو نوع تلویزیون مجهز به تکنولوژی نقطه کوانتومی و نیز دارای صفحه نمایش پرنوری هستند. از نقاط ضعف این دو نوع تلویزیون می‌توان به عدم نمایش جزییات سایه و محو شدن تصاویر اشاره کرد.

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری بلوار مرزداران | 09122725127

در مقابل صفحه نمایش OLED علی‌رغم قیمت بالایی که دارد، خیلی سبک و نازک می باشد و دارای کیفیت و کنتراست بالا است از نقاط قوت آن نمایش واقعی رنگ‌ها است که سبب نمایش جذاب و طبیعی تصاویر می‌شود.

بررسی پیکسل‌های صفحه نمایش

پیکسل‌ها در میزان وضوح تصاویر صفحه نمایش تاثیر دارند و هر اندازه میزان پیکسل‌ها در یک اینچ مربع بیشتر باشد، تصاویر واضح‌تر و باکیفیت‌تری خواهیم داشت. در هنگام خرید تلویزیون دست دوم بمی بایست در نظر داشته باشید که چندبار تلویزیون را روشن و خاموش کنید، اگر متوجه نقاط سیاه، سفید، قرمز، سبز یا آبی شدید به احتمال زیاد پیکسل‌های صفحه نمایش تلویزیون، سوخته یا گیر کرده است.

نکاتی که در هنگام خرید تلویزیون دست دوم باید در نظر داشت

شما می بایست در طی دو مرحله تلویزیون را تست نماید تا ایراد احتمالی را بیابید؛ تلویزیون در حالت خاموش و روشن. در ابتدا و در حالت خاموش تلیویزون همه ی بدنه را با دقت نگاه بیاندازید. نمایشگر و قاب اطراف ان را به صورت کامل بررسی کنید و به پنل پشتی نیز توجه کنید. مطمعن باشید که جای ضربه، شکستگی، خراش، ترک خوردگی و یا هر نشانه ی دیگری بر روی بدنه موجود نباشد؛ در شرایطی که نقطه ای معیوب دیدید توجه داشته باشید که به ظاهر و همچنین کارایی محصول ایرادی وارد نکرده باشد. پورت ها را ورد بررسی قرار دهید . آن ها را امتحان نمایید که برای اتصال لوازم جانبی و دیجیتال به تلویزیون دچار مشکل نشوید.

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در اقدسیه 

سمساری در هروی

سمساری در صادقیه

سمساری در طرشت تهران

سمساری در دهکده المپیک

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید