شرق تهران: 88409426   غرب تهران: 09121268617   شمال تهران: 22244290 

چرا کولر گازی باد گرم میزند؟

پست-ویژه-تصویر

چرا کولر گازی باد گرم میزند؟؟

در فصل تابستان یکی از مهمترین نیازهای خانواده‌ها وجود کولر گازی در خانه می باشد. در این وضعیت هنگامی که در اوج گرما کولر گازی شما باد گرم میزند چه باید کرد؟ علت باد گرم کولر گازی متفاوت است حتی گاهی ممکن است به دلیل تنظیم نکردن دکمه mod روی حالت cool این اتفاق افتاده است و کولر گازی شما در سلامت کامل باشد. در ادامه این مقاله از سایت سمساری آنلاین همراه ما باشید.

از مهم‌ترین و رایج‌ترین علت های باد گرم زدن کولر گازی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

1. به هم خوردن تنظیمات ریموت کنترل کولر گازی

هنگامی که باد کولر گازی به جای خنک بودن گرم و آزاردهنده است، در وهله اول پس از خاموش کردن سریع اسپیلیت باید ریموت کولر گازی را چک کنید. در صورتی که اسپیلت شما علاوه بر سیستم سرمایشی به سیستم گرمایشی هوا نیز مجهز است، این احتمال وجود دارد که بر اثر به هم ریختن تنظیمات ریموت و یا فشردن دکمه اشتباه به جای انتشار هوای خنک اقدام به ارسال باد گرم کرده است.

2. کثیفی بیش از حد فیلتر‌ها

یکی از علت‌های رایج باد گرم زدن کولر گازی، کثیف شدن فیلترها در اثر گرد و غبار و مسدود شدن آنهاست. با مسدود شدن فیلترها جریان هوا کند می‌گردد و باعث برفک زدن کویل‌های خنک کننده هوا می‌شود. این برفک‌ها که از تولید هوای خنک و مطلوب جلوگیری می‌کنند در باد گرم زدن اسپیلت تاثیر زیادی دارند. برای رفع این مشکل باید اقدام به تمیز کردن و یا تعویض کردن فیلترهای کولر گازی کنید.

3. عدم سرویس به موقع کولر گازی

یکی از دیگر از علت‌هایی که باعث گرم بودن باد کولر می‌شود، عدم سرویس به موقع کولر گازی است. بهتر است که هر سال قبل از شروع فصل گرما، اسپیلیت خود را سرویس کنید تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی مانند تجمع بیش از حد گرد و غبار در اجزای کولر، مشکلات برقی و … جلوگیری شود.

شاید با خود تصور کنید که سرویس سالیانه تنها هزینه اضافی است و کار خاصی انجام نمی‌شود. اما همین کار ساده می‌تواند مانع از سوختن کمپرسور و دیگر اجزای اسپیلیت شود . به همین خاطر سرویس کردن سالیانه کولر گازی علاوه بر اینکه تضمین خنک بودن دمای محیط و بدون مشکل را در تمام روزهای تابستان نوید می‌دهد، نوعی صرفه‌جویی مالی نیز تلقی می‌شود.

4. کمبود گاز خنک کننده یا مبرد

گاز خنک کننده در کمپرسور کولر گازی وظیفه خنک کردن هوا را به عهده دارد. در صورتی که میزان گاز موجود در کمپرسور از حد معینی پایین‌تر باشد می‌تواند عمل خنگ کنندگی را به مشکل روبرو کرده و حتی در برخی از موارد به جای باد خنک باد گرم ارسال کند. به همین دلیل در صورت اتمام گاز خنک کننده باید به سرعت آن را شارژ کرد.

شعبه های فعال سمسارچی:   سمساری در باغ فردوس تهران

5. سوختن موتور فن

از علت های دیگر باد گرم زدن کولر گازی می توان به سوختن موتور فن اشاره کرد. موتور فن وظیفه دارد تا با چرخش پروانه‌هایش در کندانسور هوای موجود را جا به جا کرده و اصظلاحا باد تولید کند. سوختن این موتور منجر به عدم جابه جایی هوا به میزان لازم و تولید هوای گرم به جای باد خنک می‌شود. از آن جایی که تعمیر یا تعویض موتور فن کار ساده‌ای نیست، تعمیر کولر گازی به دلیل سوختن موتور فن نیاز به تعمیرکار متخصص کولرگازی دارد.

6. خرابی یا سوختن کمپرسور

کمپرسور نقش مهمی را در تولید هوای خنک در کولر گازی ایفا می‌کند. اگرچه این قسمت از کولر گازی به طور معمول در دید افراد قرار ندارد، اما به هیچ عنوان نباید از سالم بودن و بدون مشکل کار کردن آن غافل شد زیرا خرابی یا سوختن آن می‌تواند هزینه زیادی را بر شما متحمل کند. عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند منجر به عملکرد ناقص کمپرسور و تولید باد گرم به جای باد خنک شود که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • ضربه خوردن و آسیب فیزیکی به کمپرسور
  • کثیف بودن کویل‌ها
  • نصب کمپرسور در معرض نور مستقیم آفتاب و بدون سایبان
  • ضعیف بودن برق ورودی به کولر گازی
  • هرز شدن پیچ پروانه خنک کننده
  • و…

7. خراب بودن ترموستات

ترموستات در کولر گازی وظیفه تنظیم و تعدیل دمای مورد نظر شما را در محیط دارد. عملکرد این قطعه به این صورت است که با سنجش مداوم دمای محیط به کولر گازی دستور خاموش شدن و یا شروع به کار مجدد را ارسال می‌کند. خراب شدن این قطعه می‌تواند اطلاعات اشتباهی را به کولر گازی انتقال دهد که منجر به پخش شدن هوای گرم به جای باد سرد شود.

 

سمساری آنلاین در نواحی تهران:

سمساری در سعادت آباد

سمساری در چیذر

سمساری در کاشانک

سمساری در پارک وی

سمساری در خیابان بهشتی

 

با سمسارچی همراه شوید…

ارسال دیدگاه

شماره تماس بهترین سمساری در تهران

09121268617

سمسارچی چه لوازمی را خریداری می کند؟

سمسارچی خریدار انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال ، کولرگازی، لباسشویی، فرش و.... می باشد


تماس بگیرید