home سمساری فروش فرش دستباف دست دوم با قیمت مناسب

فروش فرش دستباف دست دوم با قیمت مناسب

مراکز زیادی خریدار فرش دستباف دست دوم هستند که می توانید در اینترنت آن ها را پیدا کنید. همین طور می توانید عبارت سمساری جوردن تهران را جستجو کنید، به طور معمول تعداد زیادی از آن ها را پیدا می کنید. خریدار فرش دستباف دست دوم به خوبی می داند که با چه محصولی پیش و رو است و قیمت گذاری در مورد آن را نیز به خوبی می فهمد. البته که قیمت را برای شما چه رقمی اعلام می کند اهمیت دارد. در همین زمینه پیشنهاد می کنیم که بیگدار به آب نزنید و فرش دست باف خود را ارزان نفروشید.

یکی از مهم ترین نکات در مورد معامله انواع فرش های نفیس این است که قیمت آن به درستی مشخص شود. در غیر این صورت به طبع ضرر مالی بزرگی عاید فروشندگان می شود. فرش دستباف دست دوم بر اساس تراکم، ساختار و متراژ و البته ابعاد قیمت گذاری می گردد.

فرش دستباف چیست؟

فرش دستباف یکی دیگر از انواع قالی است که به صورت کامل، کار دست و بدون استفاده از ماشین ساخته شده و یک متریال گران قیمت به حساب می آید. این نوع خاص از فرش با استفاده از یک تفنگ دستی ساخته می شود که شمع را در یک پایه پارچه قرار می دهد که یک پرز حلقه ایجاد می کند. اگر شمع حلقه بریده شود، به شمع بریده تبدیل می شود. قالیچه پرزدار، اگر قیچی نشود، فرش «قلاب دستی» نامیده می‌شود.

برخی از طرح ها دارای هر دو شمع حلقه و برش هستند تا جلوه ای ابعادی به الگو ایجاد کنند. سپس یک پوشش لاتکس در پشت فرش اعمال می شود تا “تفت ها” را در جای خود نگه دارد.

سپس یک پارچه از نوع بوم روی پوشش لاتکس اعمال می شود تا پشت فرش را تکمیل کند. این فرش‌ها ظاهری دست‌ساز دارند، اما قیمت آن‌ها بسیار کمتر است. زیرا استفاده از تفنگ این کار را به طرز چشمگیری سرعت می‌بخشد. برای مثال، یک فرش دستباف 8×10 اینچی با کیفیت خوب، بسته به کیفیت ممکن است بین 7 تا 14 ماه طول بکشد. در حالی که همان اندازه فرش ساخته شده به روش تافت دستی ممکن است یک روز طول بکشد.

فرش دستباف را کجا بفروشیم؟

در پاسخ به این سوال که آیا سمساری ها انتخاب خوبی برای فروش فرش هستند و یا می توان آن ها را در دسته بندی مراکز خریدار فرش دستباف قرار دارد؟ باید بگوییم که بله، سمساری های معتبری که مجوزهای رسمی را از سازمان ها و نهاد های مرتبط دریافت کرده باشند، بهترین گزینه برای عرضه این دسته از کالاها هستند. شما می توانید به آن ها فرش دستباف خود را با قیمت بسیار مناسب بفروشید.

در ادامه در مورد روش های متداول تشخیص اصالت فرش دستباف صحبت خواهیم کرد. کسانی که قصد  خرید فرش دستباف دست دوم را دارند می توانند از آن استفاده کنند. البته سمساری جوردن یا همان سمسارچی، خود یکی از خریداران اصلی در استان تهران و تمامی مناطق است.

نحوه تشخیص فرش دست باف با کیفیت

یکی از مهم ترین نکاتی که مراکز خریدار فرش دستباف به آن توجه ویژه ای می کنند، بررسی کامل و همین طور قیمت گذاری بر مبنای فاکتورهای خیلی ریز و کلیدی است.

یکی از بهترین راه ها برای تشخیص تفاوت بین این دو نوع فرش، بررسی سطح زیرین یا پشت فرش است. اگر بافت و گره ها کاملاً یکنواخت نیستند، می دانید که فرش دستباف است. علاوه بر این، وقتی به پشت فرش نگاه می کنید، واقعاً می توانید گره های جداگانه را تشخیص دهید. زیرا در ساخت فرش دستباف، بافندگان به صورت دستی گره ها را در پایه فرش فرو می کنند و هر گره را با دست می بندند. جای تعجب نیست، زیرا این یک فرآیند کاملاً دستی است، این امر منجر به ناهمواری هایی می شود که می توانید در قسمت زیرین فرش مشاهده کنید.

از سوی دیگر، فرش‌های ماشینی توسط دستگاه‌های بافندگی بزرگ و سنگین تولید می‌شوند و از آنجایی که این فرآیند کاملاً خودکار است، فرش حاصل یک سطح زیرین صاف و یکدست خواهد داشت. در فرش ماشینی، پشت فرش معمولاً بسیار یکنواخت و کاملاً یکدست خواهد بود.

شما نمی توانید گره های جداگانه ای را در پشت فرش ماشینی ببینید زیرا هیچ گرهی به صورت جدا بافت وجود ندارد. پرز توسط یک ساختار دوخت به هم چسبیده است و این الگوی صاف روی دوخت همان چیزی است که می توانید در پشت یک فرش ماشینی ببینید.

فرنج را بررسی کنید

در فرش های اصیل ایرانی، حاشیه بخشی از بدنه خود فرش است. در حین بافندگی شکل می گیرد و شبیه امتداد بدنه فرش است. سمساری جوردن تمامی فرش های دست دوم ماشینی و دستباف را بررسی کرده و بر اساس مشخصات و ویژگی ها قیمت گذاری را انجام می دهد.

در فرش های ماشینی، حاشیه در طول فرآیند تولید ایجاد نمی شود. در واقع پس از تکمیل فرش روی فرش دوخته می شود.

به قسمتی که حاشیه به بدنه فرش چسبیده است دقت کنید. اگر می بینید که فرش به فرش دوخته شده است، می دانید که فرش اصل نیست.

تنوع رنگ فرش های دستباف

یکی از کلیدی ترین و مهم ترین نکاتی که در مورد خرید فرش دستباف دست دوم باید به آن توجه کنید، تنوع فوق العاده رنگ است. یعنی در فرش از تناژ های ثابت استفاده نشد و جذابیت های زیادی در آن در نظر گرفته شده و همین طور شما می توانید حس دستباف بودن را به خوبی از فرش درک کنید. البته مراکز خریدار فرش دستباف، شیوه ها و شگردهای خاص خود را دارند.

حاشیه فرش را کنترل کنید

تفاوتی ندارد که قصد خرید فرش دستباف را دارید یا فروشنده فرش دستباف دست دوم هستید، بررسی حاشیه فرش یکی از ارکان تشخیص آن است. سمساری جوردن در حال حاضر خدمات ویژه خود را در مورد قیمت گذاری و خرید انواع فرش های نفیس و دستباف ارائه می دهد. حاشیه فرش های دستباف دارای یک فرم امتداد است. از طرفی حایشه یک فرش ماشینی دوخته شده نیز به شکل پایان کار اتصالی دارد که کاملا مشخص است. اگر در خانه فرش ماشینی دارید می توانید این موضوع را چک کنید.

در نهایت مراکز خریدار فرش دستباف دست دوم از تمامی روش ها و تکنیک های بالا برای تشخیص این موضوع استفاده می کنند  که اگر ساکن جوردن هستید از سمساری جوردن نیز می توانید خرید خود را انجام دهید.

قیمت گذاری فرش دستباف

فرش های دستباف بر اساس نکات، راهکار ها و فاکتورهای کوچک و بزرگ زیادی قیمت گذاری می شوند. البته که قیمت گذاری مراکز خریداری فرش دستباف از هم تفاوت های زیادی ندارد. در نهایت آن ها هزینه ای را پرداخت می کنند که حاشیه سودشان نیز در نظر گرفته شود. اما یکی از مزیت های سمسارچی این است که این حاشیه سود را برای مشتریان گرامی تا حد زیادی حفظ می کند.

یکی از مهم ترین نکات در مورد انواع فرش دستباف این است که با استفاده از ابزارهای خاص و دستگاه های بافندگی طراحی شده و البته که روش گره خوردن آن ها برای کسانی که به این حوزه آشنایی دارند مشخص است، همین طور قالی باف ها گره ها را در پایه فرش فرو خواهند کرد که این سبب می شود ساختاری مشابه پرز بگیرد. این یک عملیات پیچیده، سخت و زمانبر است و به دلیل ارزشی که این نوع فعالیت در آداب و رسوم ایرانی دارد، آن ها یکی از مهم ترین مشاغل در راستای ارتقای فرهنگ و سنت هستند.

شما می توانید جهت خرید و فروش انواع فرش به سمساری تهران سمسارچی مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس بگیرید